kan ej bestämma mig ... duck lr vanlig ?

• Trådstartare Trådstartare KungMartin
  • Start datum Start datum
K

KungMartin

Guest
som några redan vet kör jag skate banana ... tänkte precis sätta fast mina bindningar, men kan inte bestämma mig om jag ska ha duck stance lr vanlig stance ? har hört en del rekommendera duck stance på bananen, men jag kör ju inte ju inte bara park. jag kör nästan mer i pist o offpist.

isf antar jag vanligt funkar bra ?

och hur ska vanligt sitta ? 0/15 lr ? har nämligen aldrig satt fast en bindning själv förut.

Ingen kommer kunna säga till dig hur du trivs bäst med stancen.. Testa dig fram och se hur du tycker det är bekvämt. Jag personligen kör alltid lite duck även om jag knappt spenderar nån tid alls i parken då jag tycker det känns mer naturligt. Dessutom blir det lättare att åka switch om du kör duck. Sök på forumet så får du upp massa trådar som handlar om Duckstance

Vanligt?! Det är helt upp till var och en hur man tycker. Burtons egna "snowboardskola" LTR har alltid brädorna satta på +6 -6 för nybörjare så det kan vara bra att utgå ifrån. Efter som att det är en Truetwin bräda du köpt så tycker jag nog att du ska ha duck. Jag kör själv duckstance och jag kör över hela berget.

ok ... är inte nybörjare men ... har aldrig kört på duck stance förut.

är det ok med 15/-15 ?

k jag kör på 15 till o börja med.

tack för er hjälp :)

Jag kör på ca 10/-10 så det är väldigt personligt hur mycket vinkel man vill ha men det är ju bara prova dig fram :)

Lika så är det ju jäkligt personligt med stancewidth :)

så här ser resultatet ut, har fortfarande inte riktig ordnat de här med ajustering av bindnigarna, så spännena kan sitta lite knas runt själva bootsen som det ser ut just nu. får ordna de senare pallar ej nu, e trött som satan : p

Senast ändrad:
Det blir nog bra det där, längre ner/fram med tåstrapen bara. Och kolla att bootsen är centrerade på brädan.
Kolla in denna om du inte redan gjort det.

Senast ändrad:
^nej faktist inte

tack för d, hjälpte faktist en hel del !

en sak ja hade missat va o dra fram toe strappen underifrån längst fram, för tänker nog köra me "cup strap" lr vafan han kallade d för :P

KungMartin sa:
^nej faktist inte

tack för d, hjälpte faktist en hel del !

en sak ja hade missat va o dra fram toe strappen underifrån längst fram, för tänker nog köra me "cup strap" lr vafan han kallade d för :P
cap strap heter det (när den "kurvar sig" runt tårna) :)

Tillbaka
Topp