Kan jag ha tjejskidor?

Dustbin_Dan

Medlem
Kan jag ha tjejskidor?
Tjenixen. Jag är en kille som undrar om jag kan ha tjejskidor. Jag är ungefär lika stor som en kvinna som är 180 lång och väger typ 77 kilo. Jag har faktiskt fått stryk av tjejer flera gånger på krogen så jag är väl också ungefär lika muskulös också(fast fullare). Har dock lite smalare höftparti! Dessutom så är jag lyckligt lottad och har bredare axlar är röv..... Finns killar som har tvärtom och det kan ju inte vara så kul?
Har länge blivit imponerad av alla kloka utrustningsgurus på runt 16-17 bast så jag vill gärna ha tips om detta skulle funka för mig.
Puss

Kan jag ha tjejskidor?
Nej, jag menar såna här små saker som tjejer har på sig under byxorna (ibland)
Du kanske inte har kommit dit än.. =)

Kan jag ha tjejskidor?
Jag har visserligen passerat 13 bast tre gånger, men jag tänkte ändå ge dig några duktigt goda råd! Den stora skillnaden på tjej och killskidor är att tjejskidorna är blå och/eller rosa medan killskidorna kan vara i alla färger förutom just blå och rosa.

Så om du har ett par blå eller vita pjäxor och en matchande overall (overall är ett absolut nödvändigt attribut för att föra tjejskidor) är det bara att välja bland alla de tjejskidor som poppat upp i skidbutikerna i år. Val av längd är ju som du vet oerhört svårt, men jag förslår att du köper de längsta du kan hitta, vilket sannolikt är omkring 160 cm...

Den enda risk med detta skidval, som jag uppfattar det, är att du kan uppfattas som mycket attraktiv inom speciella kretsar. För att minska denna risk föreslår jag att du undviker rosa overall med vit pälskrage. Om det inte bekymrar dig (eller trvärtom) är det bara att ta steget fullt ut.

Lycka till med ditt skidval! / MM

Kan jag ha tjejskidor?
tjejskidor i all ära D_D, det som verkligen oroar mig är att du, på din bild, varken tycks ha en sweethjälm, kaskmössa, eller sjukt stora hörlurar, för att inte snacka om byxorna, var är nitbältet och hänget? Vågar jag hoppas att du åtminstone är stolt ägare till ett par Wisdom-gogglar med spegelglas.

för övrigt, om du ska ha K2 string, försök få tag på en jenna jameson pro model, skärningen ska tydligen vara moddad efter hennes former

Kan jag ha tjejskidor?
Har faktiskt funderat på Linda Thorén pro model istället. Tror den funkar bättre för svenska förhållanden. Angående min övriga utrustning så kan man väl inte ha häng när man står som en saab? Dessutom så får du nog ställa in webläsaren lite bättre och spana in mössan igen!

Kan jag ha tjejskidor?
Efter att tjejer i alla år varit tvugna att åka med killskidor så är det inte mer än rätt att vi killar, för jämställdhetens skull, ställer upp och åker på tjejskidor! Så, ja, du inte bara kan, utan du BÖR åka på tjejskidor!

Kan jag ha tjejskidor?
DD: Skidorna du nämner är helt ok, men det fnns 1000-tals till och välja på.
Så länge dom inte är rosa (eller blå) ,blommiga så är det hel ok.
Om skidorna har en regnbåge på tailen så hamnar dom i ovanstående kategori.

Kan jag ha tjejskidor?
Klart du kan ha ett par tjejskidor; det är inte mer än rätt att män skall ha tillgång och tillåtelse att använda det motsatta könets utrustning…

Å andra sidan kan man, precis som GNU skriver, tänka på alla dessa flickor som sedan rekreationsalpinismens gryning har varit hänvisade till skidor som designats av manschauvinister för patriarkatet. Produkter som dessutom begåvats med underhållande namn som Pocket Rocket (typiskt att en skida som faktiskt passar lätta tjejer har fått det namnet), VX (måhända efter stridsgasen) eller varför inte Kent Kreitler Pro Model. Skulle inte förvåna mig om min bättre hälft hämnas genom att köpa ett par Phat Luv till mig i julklapp.

Kan jag ha tjejskidor?
efter att ha rannsakat mig själv lite har jag bytt uppfattning:

i vinter åker alla riktiga män och lesbiska kvinnor på 4frnt jibben blaze pro model. Den är 135mm under foten och mjukare än den där spagettin du borde tagit av från plattan för 5 minuter sen, men framförallt har den inga framspetsar! Hur phat är inte det? Man måste åka fakie!!!!!.

Kan jag ha tjejskidor?
Tja en inriktningsgivare är ju om man står eller sitter när man kissar. Men å andra sidan så är ju det där med att åka på ledsång moterad i pist tveksamt i sig, så blommiga skidor passar ju rent allmänt för såna förhållanden. Låt persionärerna ha sina has hjälper i fred.

Tillbaka
Topp