Kan man själv spraya sin bräda ?

Billing

Ny medlem
Hej !

det är frågan, har funderat lite över min gammla warp bräda som igentligen är för kort för mig men är väldigt skön i hoppbackarna. Jag skulle vilja göra nått åt brädan å göra den lite snyggare helt enkelt, och jag funderar på om man kan spraya om brädan själv.

går detta ? eller spricker färgen när man böjer på den ? är det någon speciell färg man ska använda ?

Tack på förhand !

Jag tycker att det funkar helt ok med vanlig sprayfärg, typ bättringsfärg för bilar, men färgen sitter inte superbra och blir ganska lätt repig. Men det kan ju knappast bli fulare än en gammal Warp, eller? Slipa brädan först med fint sandpapper så att färgen fäster, sen är det bara att spraya på. Tänk på att spraya många tunna lager och låt färgen torka mellan varven.

Lycka till!!

För femtielfte gången, använd kontaktplast! Resultatet blir både snyggare och hållbarare än om du börjar kladda med sparyfärg.
/Jonas

Jag måste hålla med Jonas. Kontaktplast är helt klart vägen att gå för ett snyggt och hällbart resultat. Spray är ju annars rätt kul:D

Kontktplast är tunn självhäftande plastfilm som finns i välsorterade färgbutiker och i hobbybutiker. Den finns i alla möjliga färger och mönster och med lite konstnärlig och noggrann klippning kan en bräda med kontaktplast bli riktigt snygg!

Jag har en magister som faktiskt har sprayat en gammal hittad warp bräda svart. Jag tror att det fungerar alldeles utmärkt att bara dräpa brädan med så mycket färg att färg faktiskt blir fridlyst. Tips på färg = Äckligt gul! det gör ju att alla lägger märke till den fruktansvärt fula brädan. även om färgen skulle lessna och börjar trilla av så får du ju en ännu fulare bräda. det jag försöker säga är att fula brädor är fult och ofattbart vasst.

Tillbaka
Topp