Kanada 12/13, Where's the place to be?

Hansa

Medlem
Tjenare!

Jag tänkte dra till Kanada säsongen 12/13 men känner att jag behöver lite vägledning för att bestämma mig för vart jag ska hamna!
Det finns säkert många av er där ute som varit i Kanada och kört, därför tänkte jag att det hade varit guld värt för mig (och säkert för många andra) om ni som varit på någon av orterna kunde skriva en liten sammanfattning om vad ni tyckte om orten! Lite plus och minus! Hur är snön, berget, folket, livet? :D

(själv är jag ute efter gött puder och skönt folk!)

Tack å hej!

Whistler om du gillar park lika mycket som puder och gillar att ha en ordentlig stadskänsla kopplad till berget. Mycket snöfall men också tyngre snö än i inlandet.

Kicking Horse om du mest bara vill åka friåkning och är ute efter torr lätt snö. Generellt sett brantare terräng än i Whistler. Skitmysig, liten skruttstad och mycket turmöjligheter i Rogers Pass som ligger nära till hands.

Åk över Rogers Pass och kom till Revelstoke. Har aldrig där själv, så sök på forumet. Tänker mig att det påminner en hel del om Kicking Horse.

Fernie ligger på lägre höjd än tex. Kicking Horse och det kan därför regna där när det snöar på högre höjder, men har hört mycket fint om det annars.

Hey,

I'm Danish, but think I'll just text you in English.. I live and work in Banff, where we got 3 mountains.. And I more than loved the season here, that i had 2010/2011.. I'm back now, cuz if you work in one of the bigger resorts in Banff or some of the other Rocky Mountain resorts, you'll get the Marmot Liftcard.. That means that you can visit about 18 different resorts thru out the season. :) So I Lived in Banff worked Sunshine Village as a lifty and loved it.. And i can very much recommend it!

Banff has some of the best powder! and has 3 resorts, so if you get tired of one, theres always two other to go to.. And Then you got Kicking Horse, Revelstoke, Jasper, Fernie within 5 hours drive.. if you just need to get out of Banff, which you might need if you stay all 8 month the season is open for :)

Honest I loved it here, it's party hard in the nights and ski/board even harder in the day ;)

// Regs

Tillbaka
Topp