Kanada 16/17

itsallgood

Ny medlem
Kanada 16/17
Heej you! Ser att det är en del som verkar vara sugna på Kanada, fett! :)

Jag och en vän planerar att säsonga Dec - April vi är inte fast bestämda på någon ort ännu då vi tycker mycket verkar bra. Är det några som letar roomates till sin lägenhet/hus så bara hojta till!

Vi kikar även själva på att hitta något större som man kan dela på. Så är det någon som letar så skriv gärna här. Vi kommer kombinera arbete och åkning men vi även en liten buffert så vi inte ska behöva snåla in totalt.

Vi är båda 28 och 29 och väldigt snälla och goa. Åker bräda och kommer prioritera att åka och dricka bärs/chilla, alltså inte primärt fest, vore gott om ni är i samma tankar.

Ciao!

Kanada 16/17
Tjenare!

22-årig kille här som går i liknande tankar! :) Riktigt sugen på Kanada men har inte bestämt mig för någon ort, finns ju som sagt mycket som ser grymt ut. Åker skidor och prioriterar mestadels åkning framför fest, men är inte heller den som tackar nej till några bira efter en dag på berget :cool: Letar boende kontinuerligt, har kikat på framförallt Fernie eller Revelstoke. Tycker det vore fett att hitta något lite större att dela på!

Kanada 16/17
Bevakar denna.

Sjukt sugen på Kanada efter årsskiftet. Orterna på kartan är Revelstoke eller Bannf, Fernie är inte heller helt otänkbart. :)
Letar väl även jag efter några att bo/ränna med!

Ha det gött
//JC

Kanada 16/17
Sweet! :cool:

Revelstoke verkar ju bra alltså! Ni får gärna kika runt lite och se om ni hittar något värt.
Hittat ett ställe som verkar ledigt med hyggligt pris, ska kolla läget och återkommer.

Kanada 16/17
Jag och en till kommer spendera 7 månader i Whistler fr.o.m 27 december.
Vi letar fortf boende och är intresserade av att bo i ett hus/lägenhet med massa folk!

Kanada 16/17
Hallå! 21-åring från Skåne som även jag planerar en vintersäsong i kanada.
Jag har främst kollat på Revelstoke men är väl något flexibel på den punkten, beror
mest på vart det är lämpligast med boende och så!

Söker roomies och folk att åka med. Tycker det vore riktigt kul att
dela på lägenhet/ hus! Hör av er om ni har platser att fylla till ett boende :D

Kanada 16/17
Hej!

Är som många av er också sugen på att åka till Kanada, framförallt Whistler! Jag och en kompis letar för fullt efter någon form av boende men det är minst sagt lättare sagt än gjort! Har nu kontaktat flera som hyr ut större hus för att försöka fylla dom så om fler är intresserade/går i samma tankar så hör av er (men förvänta er inte att jag ska lösa allt).

Har redan haft kontakt med några (som "klassy" som skrev tidigare i tråden) och fler är välkomna att höra av sig! Flera landlords vill ha en färdigorganiserad grupp med referenser osv innan man ens kan börja diskutera boende.

Om någon annan hittar något så är vi 2 på, har en budget på kring (kanske lite över) 1000 CAD i månaden.

Kanada 16/17
PS. Vi tänker december-april.
PS2. Ser att det finns flera trådar kring boende osv i Kanada, kanske bra att organisera?

Peace

Kanada 16/17
OK, har ett hus pågång i Fernie(5 blocks från centurm) som verkar schysst. :)
Dec - April.

5 platser finns 2 är tagna. Hyran hamnar kring 3,200kr för fullt hus.
Det är dubbelsängar i typ varje rum ska tilläggas. :)

Skriv PM om man vill ta en plats! Om någon är i Fernie nu vore det ännu bättre så kan man kolla av på plats.

Senast ändrad:
Kanada 16/17
ericpe sa:
Hej!

Är som många av er också sugen på att åka till Kanada, framförallt Whistler! Jag och en kompis letar för fullt efter någon form av boende men det är minst sagt lättare sagt än gjort! Har nu kontaktat flera som hyr ut större hus för att försöka fylla dom så om fler är intresserade/går i samma tankar så hör av er (men förvänta er inte att jag ska lösa allt).

Har redan haft kontakt med några (som "klassy" som skrev tidigare i tråden) och fler är välkomna att höra av sig! Flera landlords vill ha en färdigorganiserad grupp med referenser osv innan man ens kan börja diskutera boende.

Om någon annan hittar något så är vi 2 på, har en budget på kring (kanske lite över) 1000 CAD i månaden.
Yeah boi! Vi är redo!

Kanada 16/17
Hej!
Vi är två tjejer som kan ha en lägga på gång i Creekside, Whistler jan-maj (väldigt bra pris!). Söker främst två killar att bo med. Vi åker över för att pumpa puder men dricker gärna en öl eller två! Jag åker nog över redan i november så om ni har en plats ledig till januari så tveka inte att höra av er!

Kanada 16/17
Tja!

Har efter mycket letande hittat ett rimligt och trovärdigt boende i Whistler, Alta Vista, mellan Creekside och Village. Söker 1 person som vill fylla rummen.
Just nu är vi 3 killar och 2 tjejer ålder 19-22 och söker alltså en till. Vi söker en som prioriterar skidor före fest men som fortfarande är på att ta någon öl då och då. Du ska vara städad och beredd att ta ansvar. Landlorden är pessimistiskt inställd till att hyra ut till yngre personer då det tar

Villkor:
6000$ i månaden + uttilities 200-400 för hela boendet. 1070$ per person i månaden cirka.
Boendet är fräscht, flera våningar och bra utsikt!
En person står på kontraktet så det krävs att alla tar sitt ansvar gentemot den personen.
Huset tillåter inga fester och högt ljud efter 22. Landlorden kan kräva våra pass som säkerhet för att vi fyller dessa krav (ska försöka förhandla bort detta då känsliga uppgifter hittas i passen).
Vi kommer att behöva betala hyran någon månad i förväg så det gäller att ha lite startkapital!

Det här inlägget låter stelt men trust me, vi är chilll!
Om du känner att du uppfyller dessa villkor så skicka ett PM!

Kanada 16/17
ericpe sa:
Tja!

Har efter mycket letande hittat ett rimligt och trovärdigt boende i Whistler, Alta Vista, mellan Creekside och Village. Söker 1 person som vill fylla rummen.
Just nu är vi 3 killar och 2 tjejer ålder 19-22 och söker alltså en till. Vi söker en som prioriterar skidor före fest men som fortfarande är på att ta någon öl då och då. Du ska vara städad och beredd att ta ansvar. Landlorden är pessimistiskt inställd till att hyra ut till yngre personer då det tar

Villkor:
6000$ i månaden + uttilities 200-400 för hela boendet. 1070$ per person i månaden cirka.
Boendet är fräscht, flera våningar och bra utsikt!
En person står på kontraktet så det krävs att alla tar sitt ansvar gentemot den personen.
Huset tillåter inga fester och högt ljud efter 22. Landlorden kan kräva våra pass som säkerhet för att vi fyller dessa krav (ska försöka förhandla bort detta då känsliga uppgifter hittas i passen).
Vi kommer att behöva betala hyran någon månad i förväg så det gäller att ha lite startkapital!

Det här inlägget låter stelt men trust me, vi är chilll!
Om du känner att du uppfyller dessa villkor så skicka ett PM!
Inte längre aktuellt

Snödjup

Tillbaka
Topp