Kanada!

bayo

Medlem
Kanada!
Oi! Lider av brutal skidabstinens för tillfället. Måste bara komma iväg till Kanada den här säsongen. Har dock inget resesällskap/boende fixat. Finns det en liten kojplats över nånstans för en social, sympatisk och allmänt skön snubbe? Var nånstans i kanada spelar inte så stor roll(helst whistler dock), USA kan också vara aktuellt. Eller är det kanske någon som ska bo på nå skönt hostel som söker resesällskap?

Kanada!
Tjaba tjena... Känns dom jag förstår dig....är precis i samma sitts... glider över till kanada den tionde... Har jag inte hittat nå boende inan, så blir det fernie o hostel, vilket är ganska billigt!!! Gå in på www.hostelworld.com å sök... boendena där verkar schyssta, det finns säng o sköna snubbar antar jag!!! Hör av dig .. kanske kan styra nåt tillsammnas?

Kanada!
Eg og er i samme situasjon. Er mest innstilt på Whistler, men er fleksibil på hvor jeg ender opp.
Vil bare få noe snø under beina!
TA kontakt!

Kanada!
Det här kommer kanske lite sent till er men i alla fall:
Var inte så jkla flexibla angående orten. Terrängen är ganska olika i olika delar av Ca o USA. Förväntar man sig alpin terräng är vissa orter helt fel o vill man ha lite tillgång till mer än en klippa minskas antalet intressanta orter ytterliggare. Vill man hika är vissa orter definitivt bättre än andra beroende på hur långt man vill gå o hur van man är (både på att hika o ta sig ner). Dessutom skiljer sig snökvalitén mer än ni anar. Det är inte så kul för er om ni förväntar er champagnepuder o hamnar i cement (brukar vara kulk för brädåkare men skidåkare gnäller som fn). Det är också en fråga om att ha ganska mycket snö hela tiden eller sjukt mycklet sjukt lätt snö då o då (men ofta mer än en vecka total torka dessemellan). Kom också ihåg att det är rätt olika möjligheter till andra aktiviteter på de olika ställena.

Jag vill inte skrämma er men min ganska ringa erfarenhet (2 säsonger inkl roadtrip i BC) är att det är ett ganska stort antal bummare som far till Ca och har helt förvirrade andra idéer om de orter de åker till. Personligen tror jag att det skiljer mindre mellan de flesta alporter än mellan orterna i BC (troligen pga att de faktiskt ligger i olika bergskedjor och extremt olika långt från riktiga städer). Undvik att spendera massa pengar på en skidresa om du inte vet vad du vill ha. Man kan inte förutsäga hur en säsong blir men man kan i alla fall ge sig själv nästa möjliga utgångsläga.

Å andra sidan, alla orter har ju sin charm.

Tillbaka
Topp