Kapa stavar. Hur? (TRÅDEN KAN LÅSAS)

kujanpaa

Medlem
Känner att jag behöver kapa mina stavar ganska så rejält. Dom är 115 cm. vilket jag tycker är på tok för långt. Stavarna jag använder är Scott revival, och dom är gjorda av kolfiber/carbon. Hur ska man kapa dom på bästa sätt? Funkar det med en vanlig rörkapare?

EDIT; Jag har nu kapat stavarna, och det funkade helt perfekt. Drog av handtagen och kapade ca. 10 cm. Tack för hjälpen, tråden kan nu låsas.

Senast ändrad:
jag mätte upp den längd jag ville ha och drog fram en bågfil ur garaget och såga funka finfint
//johan

såga av dom där nere till så kort du vill ha dom bara..?

nä men de finns massor av liknande trådar is forumet. sök lite innan du postar! de du frågar kan frågats tidigare! :)
men ja rörkap funkar bara fint! lycka till
/jeppe

jeppenator sa:
såga av dom där nere till så kort du vill ha dom bara..?

nä men de finns massor av liknande trådar is forumet. sök lite innan du postar! de du frågar kan frågats tidigare! :)
men ja rörkap funkar bara fint! lycka till
/jeppe
My bad, såg att det fanns en tråd. Blev dock osäker eftersom att stavarna inte är gjorda av aluminium som de flesta(?) stavarna är gjorda av. Menmen, då får man väl ta och leta upp rörkapen och försöka då, tack för hjälpen!

Vad du än gör så kapa inte av dom där nere...

Kolfiber är svårt att kapa dock, sällan dom passar när du kapar dom. Aluminium funkar bättre, bara att dra av handtaget, såga av och montera tillbaks handtaget. Men se som sagt var till att inte staven blir för smal för handtaget.

gör som jsegerström säger, med kapa kan menas: knäck mot knät (stavar är väldigt lättknäckta =)

Tillbaka
Topp