Kass Bindning på Atomic?

sprock

Medlem
Kass Bindning på Atomic?
Tjena! Var upp i sälen på nyår å tänkte dra ett par åk å testa mina nya pjucks, men besvikelsen blev fatal när min ena bindning fuckat ur, skidorna är atomic stomp och har väl nåra år på nacken, men höll perfa förra sessången. felet är att jag kan lösa ut bindningen om jag lutar mig framåt, spelar ingen roll hur hårt jag ställer den. är de bara att kassera eller går det att laga?

mvh

Kass Bindning på Atomic?
Det är bara att kassera... Det verkar som att du har kommit så långt i din åkning att bindningsval börjar spela in. Dags att börja kolla på racebindningar helt enkelt!

Kass Bindning på Atomic?
forward pressure?, har skruvat bak på bindningen där man ställer hur hård den ska vara i bakkant, bindningen på den andra skidan funkar utmärkt så jag tror inte dom är för dåliga på så vis.

Kass Bindning på Atomic?
du får antingen googla lite, söka på www.tetongravity.com/forums i kategorin tech talk, eller gå in till en affär som hjälper dig att ställa in allting korrekt.

om den fortfarande inte fungerar som den ska, kanske den är paj.. återigen; gå in i butiken där du köpte skidorna och beskriv ditt problem

Kass Bindning på Atomic?
Är det bara ena bindningen som slutat funka?

Om du köpt nya pjäxor är det möjligt (troligt) att skalet på nya pjäxan inte är lika stort som på dina gamla. Då behöver bindningarna ställas in igen för att de ska fungera. Enklast är att lämna in dem till nån skidverkstad och låta de fixa det.

Tillbaka
Topp