Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att?? Du får dricka när du är 19 i BC och 18 i Alberta. Köra bil 18 osv osv..!Wippeh sa:det suger. är sugen själv på att åka över atlanten. men då man har vänner under 21 så tycker inte dom att de är något roligt med det hela.
bil är absolut inget krav om man bara ska vara i kicking. lift får man på under 5 minuter. men visst..skönt och smidigt med egen bil..samt att man kan göra lite utflykter till tex rogers pass, revvy, banf etc. minns inte riktigt vad vår bil gick på totalt. Men man får en fin bil för ca 2000cad....emil-d sa:Jag är jävligt sugen på kicking horse i vinter. Reser själv så jag skulle förstås gärna dela boende om möjligt. Troliga/ungefärliga datumen för vistelsen är januari till april, lite beroende på vad som händer i höst. Förmodligen 3 månader, 4 om möjligt.
Jag antar att bil är lite av ett krav om man har tänkt att stanna i området.. har inte räknat inte det i resebudgeten, så vad kan man tänkas behöva lägga ut på bilköp/försäkring/soppapengar över 3 till 4 månader?
Får väl hålla med om allt och lägga till..Mempanen sa:Tänker jag Kicking Horse så tänker jag:
Mindre folk än i Fernie
Bra fallhöjd
Stabilt (kallt) väder=torr fin snö
Rogers Pass
Dåligt uteliv
Eventuellt är det en till från Halmstad som ska till KHMR 5 veckor januari-februari. Men som sagt, ett hus att dela hade varit najs...
Kolla priset på midweek-pass också! Nästan hälften brukar det vara!Blide sa:Har också lurar lite på Kicking, men kan inte skriva upp mig själv på nått boendekontrakt iom att jag bara kan vara borta lite drygt 2 månader... Någon som har något på gång om vill ha en inneboende jan-mars så säg till!
Läste på deras sida att earlybird korten till är tillgängliga för internationella gäster, finns det något sätt att komma runt det?
Rätt prisvärt är det iaf, dryga 5000 spänn...
Asen på KHMR har höjt priserna rätt mkt..spana in www.kickinghorsemountainresort.comRydellen sa:Kolla priset på midweek-pass också! Nästan hälften brukar det vara!Blide sa:Har också lurar lite på Kicking, men kan inte skriva upp mig själv på nått boendekontrakt iom att jag bara kan vara borta lite drygt 2 månader... Någon som har något på gång om vill ha en inneboende jan-mars så säg till!
Läste på deras sida att earlybird korten till är tillgängliga för internationella gäster, finns det något sätt att komma runt det?
Rätt prisvärt är det iaf, dryga 5000 spänn...
oj..minst 10 säger du... kan bli svårt tror jag. Men hör med..jadu..vem ska man höra med då?Simon_Israelsson sa:Vi är ett ganska stort gäng som tänkt hänga i KH i vinter.
Spanar för tillfället på boende. Någon som har förslag till boende för minst 10 pers?
ouiSimon_Israelsson sa:vi försöker hitta hus, har annons ute men inget konkret svar ännu.
har dom höjt priserna på liftkorten lagom till iår?
har hört att det ska tokdumpa den 13feb...Larsse sa:Någon av er som bor i Golden i vinter som vill tjäna lite bucks på att komma och hämta tre personer i Calgary den 13e feb. Hör av er i sådant fall.
//Larsson
Tror inte att det blir mycket dyrare att plocka Greyhounden från Calgary till Golden, kostar typ 350 spänn per skalle. Funkar faktiskt smidigt också, så länge det inte är masstrailerkrock på vägarna.Larsse sa:Någon av er som bor i Golden i vinter som vill tjäna lite bucks på att komma och hämta tre personer i Calgary den 13e feb. Hör av er i sådant fall.
//Larsson
Ja litervis med snö i fejjan hela långa dagen..spelar ingen roll vart man är eller vad man gör.brants sa:Tror inte att det blir mycket dyrare att plocka Greyhounden från Calgary till Golden, kostar typ 350 spänn per skalle. Funkar faktiskt smidigt också, så länge det inte är masstrailerkrock på vägarna.Larsse sa:Någon av er som bor i Golden i vinter som vill tjäna lite bucks på att komma och hämta tre personer i Calgary den 13e feb. Hör av er i sådant fall.
//Larsson
Dessutom är 13e feb en klassisk faceshot dag, varje år. Right Per? =) Kom den 12e istället.
Segt. Då förstår jag att ni är sugna på skjuts.Larsse sa:Dreyhounden går 30 minuter efter vi landat så det känns inte riktigt som om att vi kommer hinna med den. Sen går nästa buss klockan 23. Så det skulle vara kanon om det gick att lösa på ett annat sätt. Ja ja det är länge kvar, det löser sig!
//Larsson
Kicking Horse ligger i Kanada och inte i USA.tedde sa:hej PNyberg,
är det inte svårt att få arbetstillstånd i usa? eller skippar man det? lätt att fixa jobb?