Kicking Horse 08/09

PNyberg

Aktiv medlem
Kicking Horse 08/09
Några mer än jag som ska till KHMR i vinter?
Kanske kan fixa ett riktigt sweet boende om det blir tillräckligt med folk...ca 8 st.

Kicking Horse 08/09
Ja eventuellt...:-)
Men jag har "bara" tjänsteledigt 1 jan till början på April.
Går dock kanske att fixa förlängt, isåfall April ut.

Men det snurrar både om KH & Alperna i mitt huvud.
Det hade vart j-kla skoj att fota & filma en vinter i KH & runt omkring.

// Kricke

Senast ändrad:
Kicking Horse 08/09
Jag kommer bosätta mig i Whistler men ska ut och resa ett slag under säsongen har jag tänkt. Betalar gärna för att få husrum med glada svenskar! :)

Kicking Horse 08/09
det suger. är sugen själv på att åka över atlanten. men då man har vänner under 21 så tycker inte dom att de är något roligt med det hela.

Kicking Horse 08/09
Wippeh sa:
det suger. är sugen själv på att åka över atlanten. men då man har vänner under 21 så tycker inte dom att de är något roligt med det hela.
För att?? Du får dricka när du är 19 i BC och 18 i Alberta. Köra bil 18 osv osv..!

Varför är 21 för ungt?

Kicking Horse 08/09
fuck my bad. 21 är ju drinking age i usa men har totalt missat att kicking ligger på andra sidan. men det hör man väl på namnet? ;)

Kicking Horse 08/09
Jag har bokat biljetter 9 dec-27 mars. Har tänkt dra till kicking. Är helt klart intresserad av boende. Gör lumpen just nu så min aktivitet på freeride blir lite sporadisk.

Kicking Horse 08/09
Är rätt intresserad i vad alla har för tankar och funderingar på KHMR. För er som tänker park ska tänka om...tänka whistler ist.
Kicking går helt enkelt ut på at tura varje dag..om det inte har dumpat dvs då det är laps på rigarna som gäller.

BTW:
ett jäkligt het tips till alla er som funderar på kicking. Stanna till mitten av april. Så sjukt kul på slutet!!!

Senast ändrad:
Kicking Horse 08/09
Jag är jävligt sugen på kicking horse i vinter. Reser själv så jag skulle förstås gärna dela boende om möjligt. Troliga/ungefärliga datumen för vistelsen är januari till april, lite beroende på vad som händer i höst. Förmodligen 3 månader, 4 om möjligt.

Jag antar att bil är lite av ett krav om man har tänkt att stanna i området.. har inte räknat inte det i resebudgeten, så vad kan man tänkas behöva lägga ut på bilköp/försäkring/soppapengar över 3 till 4 månader?

Kicking Horse 08/09
emil-d sa:
Jag är jävligt sugen på kicking horse i vinter. Reser själv så jag skulle förstås gärna dela boende om möjligt. Troliga/ungefärliga datumen för vistelsen är januari till april, lite beroende på vad som händer i höst. Förmodligen 3 månader, 4 om möjligt.

Jag antar att bil är lite av ett krav om man har tänkt att stanna i området.. har inte räknat inte det i resebudgeten, så vad kan man tänkas behöva lägga ut på bilköp/försäkring/soppapengar över 3 till 4 månader?
bil är absolut inget krav om man bara ska vara i kicking. lift får man på under 5 minuter. men visst..skönt och smidigt med egen bil..samt att man kan göra lite utflykter till tex rogers pass, revvy, banf etc. minns inte riktigt vad vår bil gick på totalt. Men man får en fin bil för ca 2000cad....

Kicking Horse 08/09
Tänker jag Kicking Horse så tänker jag:
Mindre folk än i Fernie
Bra fallhöjd
Stabilt (kallt) väder=torr fin snö
Rogers Pass
Dåligt uteliv

Eventuellt är det en till från Halmstad som ska till KHMR 5 veckor januari-februari. Men som sagt, ett hus att dela hade varit najs...

Kicking Horse 08/09
Mempanen sa:
Tänker jag Kicking Horse så tänker jag:
Mindre folk än i Fernie
Bra fallhöjd
Stabilt (kallt) väder=torr fin snö
Rogers Pass
Dåligt uteliv

Eventuellt är det en till från Halmstad som ska till KHMR 5 veckor januari-februari. Men som sagt, ett hus att dela hade varit najs...
Får väl hålla med om allt och lägga till..

Dåligt uteliv om man jämför med whistler..men man har definitivt inte tråkigt

Nära till andra orter som Revelstoke om man vill göra dagsutflykter.

Kicking Horse 08/09
Har också lurar lite på Kicking, men kan inte skriva upp mig själv på nått boendekontrakt iom att jag bara kan vara borta lite drygt 2 månader... Någon som har något på gång om vill ha en inneboende jan-mars så säg till!

Läste på deras sida att earlybird korten till är tillgängliga för internationella gäster, finns det något sätt att komma runt det?
Rätt prisvärt är det iaf, dryga 5000 spänn...

Kicking Horse 08/09
Blide sa:
Har också lurar lite på Kicking, men kan inte skriva upp mig själv på nått boendekontrakt iom att jag bara kan vara borta lite drygt 2 månader... Någon som har något på gång om vill ha en inneboende jan-mars så säg till!

Läste på deras sida att earlybird korten till är tillgängliga för internationella gäster, finns det något sätt att komma runt det?
Kolla priset på midweek-pass också! Nästan hälften brukar det vara!

Kicking Horse 08/09
Jag är intresserad av ett boende under februari månad. Har tänkt mig att vara där i 4-5 veckor i vinter.

//Jens

Kicking Horse 08/09
Rydellen sa:
Blide sa:

Kolla priset på midweek-pass också! Nästan hälften brukar det vara!
Asen på KHMR har höjt priserna rätt mkt..spana in www.kickinghorsemountainresort.com

Kicking Horse 08/09
Simon_Israelsson sa:
Vi är ett ganska stort gäng som tänkt hänga i KH i vinter.
Spanar för tillfället på boende. Någon som har förslag till boende för minst 10 pers?
oj..minst 10 säger du... kan bli svårt tror jag. Men hör med..jadu..vem ska man höra med då?
alltså på rondo motel kan ni säkert hyra in er i så pass många lägenheter att det blir billigare för er....vet inte dock.

Kicking Horse 08/09
mm..som sagt. Har kontaktat ägarna om boendet och dom har inte bestämt sig än om dom vill låna ut det eller ej.

Kicking Horse 08/09
Jag och ett par polare skall dit, har 2 platser i boendet kvar om någon är sugen.
Kommer kosta ca 2000 kr/person och månad.

Vilka andra skall dit?

Kicking Horse 08/09
tänkte dra t kikcing horse i mitten av december, men kan bara stanna till typ 24e januari. kort sässong, men måste till skolan... boendet är ej fixat än dock. ngn som har plats över denna korta period??

Kicking Horse 08/09
Någon av er som bor i Golden i vinter som vill tjäna lite bucks på att komma och hämta tre personer i Calgary den 13e feb. Hör av er i sådant fall.

//Larsson

Kicking Horse 08/09
Larsse sa:
Någon av er som bor i Golden i vinter som vill tjäna lite bucks på att komma och hämta tre personer i Calgary den 13e feb. Hör av er i sådant fall.

//Larsson
Tror inte att det blir mycket dyrare att plocka Greyhounden från Calgary till Golden, kostar typ 350 spänn per skalle. Funkar faktiskt smidigt också, så länge det inte är masstrailerkrock på vägarna.

Dessutom är 13e feb en klassisk faceshot dag, varje år. Right Per? =) Kom den 12e istället.

Kicking Horse 08/09
brants sa:
Larsse sa:

//Larsson
Tror inte att det blir mycket dyrare att plocka Greyhounden från Calgary till Golden, kostar typ 350 spänn per skalle. Funkar faktiskt smidigt också, så länge det inte är masstrailerkrock på vägarna.

Dessutom är 13e feb en klassisk faceshot dag, varje år. Right Per? =) Kom den 12e istället.
Ja litervis med snö i fejjan hela långa dagen..spelar ingen roll vart man är eller vad man gör.

Senast ändrad:
Kicking Horse 08/09
Dreyhounden går 30 minuter efter vi landat så det känns inte riktigt som om att vi kommer hinna med den. Sen går nästa buss klockan 23. Så det skulle vara kanon om det gick att lösa på ett annat sätt. Ja ja det är länge kvar, det löser sig!

//Larsson

Kicking Horse 08/09
Larsse sa:
Dreyhounden går 30 minuter efter vi landat så det känns inte riktigt som om att vi kommer hinna med den. Sen går nästa buss klockan 23. Så det skulle vara kanon om det gick att lösa på ett annat sätt. Ja ja det är länge kvar, det löser sig!

//Larsson
Segt. Då förstår jag att ni är sugna på skjuts.

En annan lösning, som inte heller är speciellt dyr, säg dryga 400 per skalle är att snacka med Bill på Mountain Perks, som kör folk mellan Calgary och Golden (även till andra ställen tror jag). Han brukar kunna fylla en minivan med folk som ska åt ert håll, därav det schyssta priset, och anpassar sig efter era flighttider. Värt att kolla upp säger jag!

Kicking Horse 08/09
Fick precis fått svar från Sharon som har hand om det sjyssta boendet och det är grönt ang uthyrning av deras B&B. Så 8 pers kan bo där. Hyran kommer nog vara kring 3000kr/månad och person samt en halv hyra i deposition.

Kicking Horse 08/09
ajdå, ligger visst ett kicking horse i montana, usa med :P

då ändrar jag min fråga, lätt att styra jobb i kicking horse i kanade, har redan arbetstillstånd där så... vi är två stycken som kan vara intresserade

Kicking Horse 08/09
fortsatter pa teddes fraga.

Ar det latt att fixa jobb i KH eller hur funkar det, jag har ju forestallningen att det ar for litet men jag har egentligen inte tillrackligt mycket aning. ar jattesugen pa att dra till ett mindre och mer genuint stalle i ar men jobb ar nastan ett maste om jag inte vill leva pa okokt ris och kallvatten i 4 manader.

har jag fattat ratt att boende gar att hitta mellan 2och 3 pix i manaden, liftkort ca 5 och flyget 7-8 ? bra att veta for att lagga upp min risbudget;)

ar aven intresserad av att dela boende eftersom jag reser sjalv. Letar efter folk som ar borta for att aka skidor/brada mer an att slacka och supa aven fast det saklart kan vara kul i mellanat.

Tacksam for alla svar i alla fall. //Alex

Kicking Horse 08/09
Tjaa!
Hur är fungerar det om man bara drar dit utan boende? Är det helt orimligt, eller kan man fixa hyfsat lätt där som i alperna?

Snödjup

Tillbaka
Topp