Kilar till pjäxor

SEMLA

Ny medlem
Kilar till pjäxor
Min fru har utvecklat sin teknik grymt bra senaste året och skulle behöva öka lutningen i hennes pjäxor för att utvecklas vidare.
Jag undrar om det finns "universal"-kilar att köpa eller om någon har något eget knep att göra egna kilar?
Hon trivs väldigt bra med pjäxorna och vill helst inte byta till nya. Använder själv kilarna som följde med mina pjäxor och vill inte offra min åkning genom att dela med mig(EGO!).

Tacksam för svar!

//Semla

Kilar till pjäxor
Det finns universalkilar som dessutom kommer med en självhäftande kardborrelapp som du kan sätta på bak på innerskorna så att det blir som en vanlig kil oavsett om innerskon har kardborre ifrån början. Alpingaraget har såna men är osäker på om dom finns i webbutiken. Skaftets frammåtlutning är verkligen sjukt viktig.

Kilar till pjäxor
Vik ihop ett par pistkartor och stoppa ner i bakkant på pjäxorna och kolla hur mycket som känns ok att ha.
En del av sanningen sitter nämligen i hur man jobbar med rörelsen i fotled och inte i vilken vinkel som pjäxan har från början och i kombination med hur ens kropp ser ut, mycket vinkel framåt är inte lika med bättre prestanda. Pröva er fram hur det känns.
- an

Kilar till pjäxor
Tack Erik! Det fanns inte med i webshopen, men ringer direkt imorrrn.
Kilar har hjälpt mig mkt genom åren och det är otroligt vilken skillnad det gör för position/viktfördelning över skidorna. Hoppas det hjälper frugan också.

//Semla

Kilar till pjäxor
Varsegod. Ja det är verkligen sjukt viktigt att få till precis rätt framåtvinkel. Ett bra alternativ till pistkartor som jag upptäckte av en slump är: En strumpa. Då kan man alltid stoppa i mer eller mindre, o även vika den på olika sätt beroende på vad man vill ha. Använder det för finjustering.

Kilar till pjäxor
Då var kilarna införskaffade och monterade. Udens här i Göteborg hade 2st överblivna som jag fick för 25 spänn.
Alpingaraget hade svårt att veta vilka som passade eftersom de inte hade koll på frugans udda pjäxmodell.

Norefjell nästa!

Snödjup

Tillbaka
Topp