Kittelfjäll, hur är det där nu?

lleberg

Ny medlem
Vi på vännäs snowboardgymnasium ska dra till kittelfjäll 13e - 15e februari.

Jag funderar hur det är med snö och pudertillgången, hopp finns det väll inga som vanligt, men vi har tillgång till pistmaskin så det fixar vi själva.

Nån som ahr varit där nyligt som vet hur det ligger till?

Jag kom hem i söndagskväll och det var riktigt bra med snö. Snön är dock nedblåst i ravinerna och skogen så på kalfjället är det rätt sparsamt. Däremot i skogen så är det sådär 30cm puder och under det ytterligare 50cm lössnö. Och dessutom är det ju i skogen den trevliga åkningen finns.

I januari så har det snöat regelbundet några dar i veckan så det har gått åka orört varje helg. Om ni inte har riktigt otur så har ni bra förutsättningar för att få skön åkning.

Spenderade helgen (29/1-1/2) i Kittel och under den tiden föll det över 50cm puder! När man sedan på lördagsmorgonen öppnade nya liften för säsongen och därmed kom åt helt oåkta
områden ökade puderdjupet till snorkelläge!
Har aldrig någonsin, någonstans upplevt något liknande.

Ha en trevlig resa!

Håller med JanBanan det var hur mycket snö som helst under helgen vecka 5. Gjorde en topptur och fick känna av rejäla snödjup. En nackdel med deras lätta snö är att bärigheten är i botten, dvs att stenar känns av trots att snödjupet är dryga metern. Utöver det är den nya liften inte alltför mycket att hurra för, går sakta som fan men man slipper staka sig om man vill iväg till Storgrova.

Det bästa åket fick man definitvt när vi droppade utför 5 meters klippan mellan gamla liften och lill Grova...

Hej! Jag har inte varit i kittelfjäll men mina kompisar i snowboard teamet var där o dem sa att det var jätte kul, speciellt att åka upp med helikoptern.! Men jag undrade också ifall det är kul att gå i liljaskolan jag skulle vilja söka men är det svårt att komma in om man vill åka bräda där?

Tillbaka
Topp