Kittelfjäll

Anjoh

Ny medlem
Kittelfjäll
Tja
Åker till Kittelfjäll på torsdag och jag undrar om någon varit där nu och vet hur det är med snömängden.
Det står på hemsidan att det är cirka 50 cm är det lite ? för att vara kittel kommer man kunna åka offpist?

Danke på förhand

Kittelfjäll
Undrar samma sak, fast jag sticker en vecka senare. Det ska tydligen komma snö på tisdag. nån som vet i vilka mängder?

Kittelfjäll
Hej
Jag var i Tärnaby/Hemavan förra veckan och åkte över till Kittelfjäll på onsdagen.
Det har tagit riktigt hårt åt snön i kittel. Väldigt lite snö i pisterna sten och gräs framme, mossa med mera framme och tok isigt. Tog och åkte en tur med helin istället upp till Borkafjäll för bara 298 kr. Bättre snötillgångar där och en härlig tur med helin då den norske piltoen varr trevlig och busade lite med helin. Försök ta dig över till Hemavan där är det lite bättre med snö mkom också 5 cm till helgen som va. Det är dock inte så mycket snö som det brukar men rätt bra i Kobåset. Pister från toppen i Hemavan är kalas. Lite längre ner något isiga och sämre med snö men ingen större fara.

Kittelfjäll
Hej

var i Kittelfjäll i helgen 24-26/3. Gott om snö var det inte alls, men det gick att hitta en del snö i skogen vid liften längst bort från hotellet (jag och minne för namn...). I själva pisterna var det stenhårt, med ren is på många ställen. Ravinerna var det mest jord och sten i (men en del is oxå).

På fjällen (om man tar helin) fanns det snö, men det mesta var rejält vindpackat. Vissa repor var dock helt OK. Om det inte kommer mer snö så kan jag inte rekommendera att åka dit just nu.

/m

Tillbaka
Topp