Klarar inte vänta längre!?

niff

Ny medlem
Tjenare.. åker ner till Val Thorens v.8, nu är ju problemet att de inte är v.8 än.. måste vänta i 6(!) veckor... är så fruktansvärt sugen o de är de ända ja tänker på hela tiden.. vad kan man göra för att tiden ska gå snabbare? typ frysa ner sej i frysdiken på ica eller nått? hur gör ni för att stå ut?

Jag vet precis hur de känns så här är mina tips på att överleva denna snölösa vardag!:

Kolla skidfilm
Sitt på freeride minst 30% av dagen
Hoppa studsmatta
Dröm dig bort till snöfyllda kalla ställen
Dra på dig skidutrustningen å beskåda din skäna utsyrsel
Spela Jibberish
Kolla vädret i hopp om snö www.smhi.se
Kolla mera skidfilmer

de är väl mina tips.. men är säker på att de finns flera me bra tipps

tack för tippsen.. synd bara att snön känns jävligt avlägsen.. tror de ligger på en +10 här nere.. de enda snöliknande man kan hitta finns i frysen.. lite trångt att åka där :-/

Frys ner dig som Cartman gjorde när han skulle vänta på att Nintendo Wii skulle komma.

Köp en xBox 360 eller Nintendo wii o spela, spela och spela!

Istället för att köpa ett tv-spel (typiskt dagens ungdom) så kan du ju beställa en restresa och åka skidor på riktigt.

vet inte riktigt hur gammal du är men ett hett tips är antingen gå i skolan eller jobba. Va realistisk, se inte dessa 6 veckor som ett förspel. Du kommer inte kunna dämpa längtan, bara tillfälligt glömma bort den. ÄH, det löser sig

kan rekomendera nintendo wii, sjukt rolig sak. bra träning med. min högerarm är helt slut nu efter några dagars bowlande på wii-sports.

är ju självklart pro där med.. 1540p har jag nog.

Som andra skrivit. Köp ett bra data/tv-spel. Jag lovar dig, timmarna känns som minuter sen helt plötsligt är det vecka 8.

Istället för att köpa ett tv-spel att kröka ryggen framför kan du ta dig an ett 6-veckors träningsprogram att jobba på. Du mår bättre, du fördriver tiden och du klarar dig lättare från eventuella skador du ådrar dig i Valle Thorre.

A jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut när jag har brutit armen fan:/
Undra om jag ens kan åka mer denna säsong. =/

hmm.. både restresa o nått najs tv-spel hade suttit fint :P synd bara att man e en fattig student utan pengar ^^ fast om man säljer sej på stan för 5 spänn till tusen pers så har man plötsligt råd igen :) kanske inte de bästa sättet att få in pengar men de slår att leta tomburkar :P

niff sa:
hmm.. både restresa o nått najs tv-spel hade suttit fint :P synd bara att man e en fattig student utan pengar ^^ fast om man säljer sej på stan för 5 spänn till tusen pers så har man plötsligt råd igen :) kanske inte de bästa sättet att få in pengar men de slår att leta tomburkar :P
hahahahaahah

hehehe, gör som Cartman när han inte kan vänta på nintendo Wii dvs frys ned dig själv i en lavin i 3 veckor och låt en kompis gräva fram dig efter. hur kan det misslyckas? ;O

niff sa:
höhö, du ägde dig själv! bra där =D

JAcK3_one sa:
niff sa:
höhö, du ägde dig själv! bra där =D
hehe.. ja e ganska nöjd själv ^^

Nej det där är svårt... Lund är det värsta stället i världen när skidabstinensen kommer smygande. Lååååååååångt från berg värda namnet (Hallandsåsen kan knappast anses som mer än en förväxt kulle.),varmt,regningt och blåsigt. Måste nog flytta härifrån idag tror jag.. Klarar inte detta längre. HJÄLP!!!

Senast ändrad:
Gustaf_Karlsson sa:
Nej det där är svårt... Lund är det värsta stället i världen när skidabstinensen kommer smygande. Lååååååååångt från berg värda namnet (Hallandsåsen kan knappast anses som mer än en förväxt kulle.),varmt,regningt och båsigt. Måste nog flytta härifrån idag tror jag.. Klarar inte detta längre. HJÄLP!!!
yes box :P dessutom så kan de inte fixa snö på den förväxta kullen.. hade de bara varit minus en grad iaf så hade dom kunnat fixa lite snö så man kunnat få bort de värsta suget.. får dra ut i nån lång trappa å åka :P köpa rullskidor kanske o kötta nån brant backe ^^

Vi lundabor har det inte lätt... Trots att staden skall vara sveriges mest kuperade får man ju ingen direkt alpkänsla :)

Kanske ska starta stödgrupp? :)
Eller just de, ni får klara er själva för jag åker till Anton på måndag, i två veckor ;)

KITTELFJÄLL!
800 kr, Tors-Sön inklusive liftkort.

Billiga sovbussar från t,ex STHLM.

Jaay-Bone sa:
Vi lundabor har det inte lätt... Trots att staden skall vara sveriges mest kuperade får man ju ingen direkt alpkänsla :)

Kanske ska starta stödgrupp? :)
Eller just de, ni får klara er själva för jag åker till Anton på måndag, i två veckor ;)
Stödgrupp låter bra...haha.. kanske kan bygga en ramp från taket på lths kårhus och köra Lunda mästerskapen i extremskidåkning och hopp?

Hahaa.... det kör vi på! Bara be nån lth:are att bygga nån form av snökanon som kan leverera snö även i tio plus och stormvindar... typiskt vinterväder i Lund.

Någon som har någon kontakt så vi kan låna terapirum på typ st lars....

Ingen av er som ska me nationerna ner till val t?

fan vilken massa grymma tips! stödgruppen låter riktigt bra :) ingen som har nått relativt nytt skid eller snowboardspel till dator som man kan kolla upp? förutom då jibberish spelet... blev rent galen av de :P sjukt irriterande spel men ja kan ändå inte sluta lira de ^^

HAR SAMM PROBLEM KILLEN ! Arbetslös och bara väntar !!!!!!!!!! men här fick man ju lite tipps :D skall ner V9

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp