kompensation Skistar

Gammel_Dansk

Aktiv medlem
kompensation Skistar
Min familj och jag är bosatt i Göteborg och har tillgång till lägenhet i Hemsedal där vi har säsongskort.
Vi hade över jul/nyår möjlighet att åka till Norge (min fru är norsk) och ta karantän för sen åka till Hemsedal och åka skidor.
Efter detta stängde Norge gränsen helt.
Jag kontaktade flera gånga under vintern Skistar och frågade hur vi kunde göra med våra liftkort och om vi evt kunde uppgradera till Skistar All så vi kunde åka skidor med det i Sverige. Varje gång fick vi svar att dom inte hade planerat vad dom skulle göra och jag skulle återkomma. En uppgradering kunde dom inte hjälpa till med.
Nu fick jag äntligen svar att jag skulle kontakta refund@skistar.com om ärendet och dom skulle ta tag i ärendet.
Enda svaret jag får nu är att jag själv kunde ha avbokat korten innan säsongsstart. (Lite svårt när man faktisk kunde resa till Norge och använda liftkorten i början).

Är där någon som har haft liknande erfarenheter säsongen 20-21

kompensation Skistar
Ja eller använda Hemsedal som är grymt där det bara är klicka på skidorna,
och slippa stoppa två unger i bilen varje dag för att åka till en anläggning med två knapplifter. Jag använder Solheisen men vid behov.
Det var inte en fråga om alternativ till Hemsedal.

kompensation Skistar
Ja eller använda Hemsedal som är grymt där det bara är klicka på skidorna,
och slippa stoppa två unger i bilen varje dag för att åka till en anläggning med två knapplifter. Jag använder Solheisen men vid behov.
Det var inte en fråga om alternativ till Hemsedal.
Hur mycket anti-kundorienterad och kundsnål behandling är man beredd att acceptera från ett oligopol-liftbolag som gör mångmiljonvinster?

Det finns fortfarande alternativ i Skandinavien.
Jag vet inte hur det är i Hemsedal under högsäsong, men Åre är ju redan ett ”no-go” under sportlov och Påsk ifall man vill åka mer skidor än att stå i liftkö.

kompensation Skistar
Hemsedal är än sålänge svinbra. Det kan vara mycket folk några dagar runt nyttår och påsk men där pratar vi några timmar pr dag. är man lite smart slippar man långa köar. Oftast välpistat och trevlig personal. Och absolut bästa skidåkningen i en radie av 6 timmar från gbg.
Så där finns inga andra alternativ för min del.

kompensation Skistar
Hemsedal är en seriöst bra skidort. Om man vill utforska lite vid sidan av ännu bättre.
Jag har bott 30 år i Gbg. Samma sträcka Sälen el. Hemsedal, ja det är frågan, skidåkning eller bowling och äventyrsbad.
Jag vet det är olika vad man är ute efter.
Barnfamiljer har andra prioriteringar än dom som inte har barn och bara vill åka lagg.
Jag gillar Hemsedal, riktigt bra även om jag nu svär i kyrkan då jag sedan ett antal år tillbaka bor i Åre.
Men har också bott i norska fjällen en tid.
Vad är då kontentan av detta svammel?
ÅK SKIDOR vart och när spelar ingen roll bara det åks, det är ju så jävulskt skoj.

Even a bad day at ski is bether than a good day at work.⛷

Tillbaka
Topp