konstig montering

Busmagnus

Ny medlem
konstig montering
hej

jag har en fundering. Jag har nyss köpt ett par J.O pro comp skidor med mojo 12 bindningar från skistore. Och jag bad dom att mitt montera bindningarna, men när jag fick skidorna märkte jag att bindningarna såg ut att vara lite bak monterade

så jag började mäta och märkte att min pjäxas mitt var 4cm bakom mitten på skidan när jag hade satt fast pjäxan på bindningen. Men saken är hur kommer min åkning att påverkas av denna montering?

tacksam för svar

konstig montering
åkningen påverkas typ inte, när jag bytte från bak till mittmonterat så var det ingen större skillnad. inte ens switch. Men det ända är väll typ att det är lite häftigare. alla tricks speciellt rails blir cleanare.

konstig montering
Din åkning kommer påverkas positivt över hela berget. Bra gjort av Skistore!

konstig montering
4 cm bakom den exakta mittpunkten på skidan är förmodligen mittmonteringspunkten på skidan? Om skidan ska monteras på den exakta mitten så gäller det att skärningen har sin mitt där också för att inte skidan ska bli oerhört tråkig att åka på.

konstig montering
ziken sa:
hej

jag har en fundering. Jag har nyss köpt ett par J.O pro comp skidor med mojo 12 bindningar från skistore. Och jag bad dom att mitt montera bindningarna, men när jag fick skidorna märkte jag att bindningarna såg ut att vara lite bak monterade

så jag började mäta och märkte att min pjäxas mitt var 4cm bakom mitten på skidan när jag hade satt fast pjäxan på bindningen. Men saken är hur kommer min åkning att påverkas av denna montering?

tacksam för svar
Det skiljer från skida till skida vart mittpunkten är.
Jag har Rossignal Scratch BC och mitten på dom är inte "mitten".

Skulle du dock vilja ha bindningen axakt i mitten av skidan i alla fall så kommer du tappa stinget av skidan så länge skidan inte är gjord för det.

konstig montering
ok så när jag har bindningen som den är nu så kan man säga att den är lite mer allsidig men om jag skulle ha helt mitt monterad så skulle den enbart funka bra i parken eller?

konstig montering
Dom säger det men det stämmer inte helt.
Jag kan fortfarande åka utanför parken med mittenmonterade, dock så kan dom börja "vobblar" ibland.

konstig montering
Det är skillnad på mitten av skidan och mitten av skidans midja. Alltså har de nog monterat bindningen på midjans mitt :)

Tillbaka
Topp