konstig trend?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
konstig trend?
Såg två coola killar i helgen som hade ca 0,5 m långa stavar, vad är poängen med det?

som lök på laxen hade dom googlesbanden under hjämen, varför?

shit vad man känner sig gammal...

konstig trend?
gogglebanden under hjälmen är faktiskt riktigt skönt om man har mössa och så har de väll sett ut på nästan alla jibbers senaste åren.

har du inte åkt skidor senaste åren?

Senast ändrad:
konstig trend?
om man kör med k2 rant hjälm så måste man ha googlebandet under hjälmen ( ifall man inte vill att dom ska flyga av stup i kvarten )

50cm korta stavar är inte till för något annat än att se coolt ut =)

konstig trend?
Roblind sa:
om man kör med k2 rant hjälm så måste man ha googlebandet under hjälmen ( ifall man inte vill att dom ska flyga av stup i kvarten )

Frågan är vad som är coolt med 50cm stavar? Det är ju inte ens två linjaler......

Om man har k2 rant "måste man" ha bandet under hjälmen - Men man gjorde ju valet att köpa hjälmen.

Och varför skulle man vilja ta bort öronlapparna som fyller en mössas funktion?

konstig trend?
superunknown sa:
gogglebanden under hjälmen är faktiskt riktigt skönt om man har mössa och så har de väll sett ut på nästan alla jibbers senaste åren.

har du inte åkt skidor senaste åren?
Jo jag har lagt märke till det men jag tycker inte det verkar så skönt med ett par googles som ser ut att vara på väg ner över näsan hela tiden...

Roblind sa:
Jag tyckte inte det såg så ballt ut...

konstig trend?
Axl sa:
Såg två coola killar i helgen som hade ca 0,5 m långa stavar, vad är poängen med det?

som lök på laxen hade dom googlesbanden under hjämen, varför?

shit vad man känner sig gammal...
Stavlängden är imo för att dom blir mindre ivägen i parken då och att dom även fyller en funktion då man endå kan staka sig. Fast nu gissar jag bara för dom där coola killarna kunde ju varit 1meter långa, vad vet jag :>

Googlarna under krukan har väl typ alla nuförtiden, jag tycker det är grymt mkt snyggare bara samt att min strap är förkort för att dras över hjälmen så jag har inget val om jag inte vill köpa ny lr bygga om den. Tycker även det är bekvämare om man har den "nedanför" hjälmen och inte i hjälmen. Allt kvittar väl från person till person

konstig trend?
det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..

konstig trend?
50cm var väll lite överdrivet litet
Själv tycker jag 100 cm är riktigt sjönt , dom är int så mycket i vägen när man åker

Minder=Lättare och handtera

konstig trend?
simon_t sa:
det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..
förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.

konstig trend?
viktorBackman sa:
simon_t sa:
förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.
balans? och när du ska staka dig i lössnö (kan behövas, det är inte brant överallt)?

konstig trend?
Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden.

Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen.

Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning?
Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor.

Sen har vi puckelåkare som allt som oftast använder kortare stavar. Men det finns en anledning till det. Som jag förstått det, placeras staven uppe på pucklarna medans man försöker hålla sig "nere" i pucklarna, därav ett behov av kortare stavar.

Sen kommer vi till modet(?) med att ha goggle-bandet under/inne i hjälmen. För att kunna ta bort öronlapparna säger ni. Jag frågar varför? Varför skulle man vilja det? Dom fyller ju en ypperligt god funktion, genom att värma öronen en kylig dag. Sen kan man ju fråga sig om ett band med plastspänne lägst bak inte borde bli rentutav farligt om man har det under hjälmen?

Hursomhelst så får ju var och en göra som de själv vill. Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt. Så länga vi håller oss utanför pisterna och får det vita guldet för oss själva medans grabbarna skuttar runt till hip-hop i parken är det frid å fröjd.

Med reservation för div. generaliseringar. Let the bashing commense!

/ 63 år, grått hår och gnällig

konstig trend?
Jag kör med mössa och gogglar under hjälmen för att det är skönare & snyggare!
och jag kör också med korta stavar för det är skönare och dom är inte ivågen lika mycke som långa!

EDIT: bra att ha stavar om man ska staka, därför kör jag me stavar +att jag tkr att de är fult utan(=

Senast ändrad:
konstig trend?
MathiasWiklund sa:
och jag kör också med korta stavar för det är skönare och dom är inte ivågen lika mycke som långa!

EDIT: bra att ha stavar om man ska staka, därför kör jag me stavar +att jag tkr att de är fult utan(=
Det ÄR inte snyggare, du tycker att det ser snyggare ut , STOR skillnad.
Jag TYCKER att man ser helt retarded ut om man sätter en mössa under hjälmen först för att det då gör att hjälmen inte längre passar och sen för att det helt enkelt ser illa ut.
Dessutom så är ju (bra) hjälmar varma så en mössa behövs inte ens.

konstig trend?
känns som gamlingarna försöker återta sitt revir, passa er hobbygangsters haha

konstig trend?
balanselius sa:
MathiasWiklund sa:

Det ÄR inte snyggare, du tycker att det ser snyggare ut , STOR skillnad.
Jag TYCKER att man ser helt retarded ut om man sätter en mössa under hjälmen först för att det då gör att hjälmen inte längre passar och sen för att det helt enkelt ser illa ut.
Dessutom så är ju (bra) hjälmar varma så en mössa behövs inte ens.
det finns nog ett antal jibbers som även tycker att du ser retarded ut med gogglarna utanpå hjälmen ska du veta! haha

varför ens ta uppdenna diskussion? ingen har rätt.. man får ju se ut hur man vill och åka precis vad man vill! i slutänden gör man ju det för att man älskar det.. är bara onödigt att sitta och hetsa på internet i en fight som ingne endå kan vinna..

visst finns de några gamla stofiler som vart med sen 1800 talet och kan allt inom carvingteknik, och som kan idiotförklara alla ungdommar som åker med "PÅ TOK FÖR KORTA STAVAR". Men vad fan gör det? man får faktiskt åka hur man vill ;)

sluta hata och börja åk skidor istället!

konstig trend?
Jeppenator:
jag har inte hatat?
Jibbers får väl tycka vad de vill också men med tanke på deras ålder och egna utseende så blir jag väl snarast glad om de inte gillar min "look", i övrigt tycker jag jibbers är jättebra ända stället jag märker av dem är här på freeride annars ser jag dem nästan aldrig.

Senast ändrad:
konstig trend?
R00bert sa:
Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden.

Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen.

Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning?
Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor.

Sen har vi puckelåkare som allt som oftast använder kortare stavar. Men det finns en anledning till det. Som jag förstått det, placeras staven uppe på pucklarna medans man försöker hålla sig "nere" i pucklarna, därav ett behov av kortare stavar.

Sen kommer vi till modet(?) med att ha goggle-bandet under/inne i hjälmen. För att kunna ta bort öronlapparna säger ni. Jag frågar varför? Varför skulle man vilja det? Dom fyller ju en ypperligt god funktion, genom att värma öronen en kylig dag. Sen kan man ju fråga sig om ett band med plastspänne lägst bak inte borde bli rentutav farligt om man har det under hjälmen?

Hursomhelst så får ju var och en göra som de själv vill. Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt. Så länga vi håller oss utanför pisterna och får det vita guldet för oss själva medans grabbarna skuttar runt till hip-hop i parken är det frid å fröjd.

Med reservation för div. generaliseringar. Let the bashing commense!

/ 63 år, grått hår och gnällig
Men korta stavar har man just för att man inte vill lämna dem hemma. Man vill inte ha dem i vägen och man vill inte åka utan och se förjävlig ut.. Därav korta stavar!

konstig trend?
hela den här grejen med att jibbers är otrevliga bastards har inte att göra med att dom är jibbers utan att dom är i puberteten därav deras attityd. freeriders är inte några tjuriga gubbar, utan det har att göra med att vissa av dom börjar komma upp i högre åldrar, börjar tänka på att bilda familj osv därav deras stolta beteende.

Senast ändrad:
konstig trend?
Hur gör jibberserna när de åker i bara mössa? Har de bandet innanför mössan då? Måste ju vara sjukt obekvämt.

konstig trend?
Pallaaaaa...
Ja, korta stavar och mössar med gogglar innanför hjälmen är 90 % använda pga att användaren finner detta snyggare än längre stavar och mössa med goggles innanför hjälmen. Och ja, ni som är äldre, visare och fullständigt korrekta får tycka precis vad ni vill. Men det faktum att dessa trender i majoritet används av tonåringar eller personer som nyligen lämnat tonåren bevisar att det är en sak som är populärt nu. Tänk efter, ni som är äldre, vad var populärt och snyggt på er tid? Gick ni emot allt eller gav ni med er och fann de trender som var inne då tilltalande? Jag är övertygad att större delen av er som växt upp och är äldre hade till och börja med kört park och troligen använt er av kortare stavar och mössa med goggles innanför hjälmen.

konstig trend?
Men förstår inte riktigt det där ni säger med att vara rebellisk och "emot allt" som knatte. Om alla ser lika dana ut är ni ju inte emot allt?

konstig trend?
evil sa:
Men förstår inte riktigt det där ni säger med att vara rebellisk och "emot allt" som knatte. Om alla ser lika dana ut är ni ju inte emot allt?
Nä, det är bara gangstastilen, samt gangstaattityden som är inne just nu.

wigger-kids.jpg

Undra när emo-stilen tar över i backen! :)

konstig trend?
evil sa:
Ingen har använt ordet rebellisk förutom du. Om du menar det jag sade om att vara "emot allt" så borde du läsa vad jag egentligen skrev. Det jag påpekade var att dagens ungdomar som följer dessa trender är det totalt motsatta mot vad du säger. Jag undrar om ni som är äldre var emot alla trender i skidbacken osv när ni var i tonåren? För om ni inte var det är det ju absolut ingen skillnad på er ungdom förutom att trenderna var annorlunda.

konstig trend?
Läs detta med ro......:-)

JA..... Varför är det så att folk stör sej på sådant dom inte förstår?

Här kommer svaret på varför man har goggles under hjälmen.

Detta betende kommer av att dom absolut bästa inom skid och snowboard branchen.
Där man nu befinner sej i den miljö som dom nu trots allt är i ca 200 dagar om året,så kan det ja vara så att kollar på sitt line eller kanske ska forma ett hopp.

JA blåser det lite granna och solen ligger på så kan det vara skönt att göra detta utan hjälm.

Då kan det ju vara skönt att ha på sej sin mössa/goggles

Hjälmarna är ju tillverkade så att man kan ta bort öronlapparna...är det fel eller?

Sen är det även så att om man nu skulle leta sej utanför sin lokala park så av erfarenhet så sitter goggelsna mycket bättre kvar om man nu skulle volta i pudret.
"Då slipper man torka snö på innsidan av sin svindyra lins som man har gnällt till sej av sina föräldrar"

Sen är det ju så att man kanske har någon idol som man tycker är extra fräck som man vill hylla med att ha goggle/hjälm/mössa i sin speciella ordning.....är det fel?

Ni har säkert någon tid av era liv haft någon som ni har sett upp till.

Vad det gäller Stavlängden så ..........säger jag bara........Välkommen in i parken med era rekomenderade längder.........:-)ni kommer nog att förstå om ni nu öppnar upp erat sätt att se på saker/människor/trender.

Ta hand om er alla....Dont hate the player, Hate the game

PS Jeppenator....Du är bäst

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp