Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
för då kan man ta bort öronlapparnajeffa sa:Men varför ha mössa under hjälmen???
Och varför vill man göra det?superunknown sa:för då kan man ta bort öronlapparnajeffa sa:Men varför ha mössa under hjälmen???![]()
snyggare enligt mig =)jeffa sa:Och varför vill man göra det?superunknown sa:för då kan man ta bort öronlapparnajeffa sa:Men varför ha mössa under hjälmen???![]()
Frågan är vad som är coolt med 50cm stavar? Det är ju inte ens två linjaler......Roblind sa:om man kör med k2 rant hjälm så måste man ha googlebandet under hjälmen ( ifall man inte vill att dom ska flyga av stup i kvarten )
50cm korta stavar är inte till för något annat än att se coolt ut =)
Jo jag har lagt märke till det men jag tycker inte det verkar så skönt med ett par googles som ser ut att vara på väg ner över näsan hela tiden...superunknown sa:gogglebanden under hjälmen är faktiskt riktigt skönt om man har mössa och så har de väll sett ut på nästan alla jibbers senaste åren.
har du inte åkt skidor senaste åren?
Jag tyckte inte det såg så ballt ut...Roblind sa:50cm korta stavar är inte till för något annat än att se coolt ut =)
Stavlängden är imo för att dom blir mindre ivägen i parken då och att dom även fyller en funktion då man endå kan staka sig. Fast nu gissar jag bara för dom där coola killarna kunde ju varit 1meter långa, vad vet jag :>Axl sa:Såg två coola killar i helgen som hade ca 0,5 m långa stavar, vad är poängen med det?
som lök på laxen hade dom googlesbanden under hjämen, varför?
shit vad man känner sig gammal...
förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.simon_t sa:det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..
och dom funkar utanför parken eller? :SZamboni sa:Det ser bara fult ut med 50 cm långa stavar
Jag kör med 95 och är 175 lång. det är perfekt :D
balans? och när du ska staka dig i lössnö (kan behövas, det är inte brant överallt)?viktorBackman sa:förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.simon_t sa:det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..
Det ÄR inte snyggare, du tycker att det ser snyggare ut , STOR skillnad.MathiasWiklund sa:Jag kör med mössa och gogglar under hjälmen för att det är skönare & snyggare!
och jag kör också med korta stavar för det är skönare och dom är inte ivågen lika mycke som långa!
EDIT: bra att ha stavar om man ska staka, därför kör jag me stavar +att jag tkr att de är fult utan(=
det finns nog ett antal jibbers som även tycker att du ser retarded ut med gogglarna utanpå hjälmen ska du veta! hahabalanselius sa:Det ÄR inte snyggare, du tycker att det ser snyggare ut , STOR skillnad.MathiasWiklund sa:Jag kör med mössa och gogglar under hjälmen för att det är skönare & snyggare!
och jag kör också med korta stavar för det är skönare och dom är inte ivågen lika mycke som långa!
EDIT: bra att ha stavar om man ska staka, därför kör jag me stavar +att jag tkr att de är fult utan(=
Jag TYCKER att man ser helt retarded ut om man sätter en mössa under hjälmen först för att det då gör att hjälmen inte längre passar och sen för att det helt enkelt ser illa ut.
Dessutom så är ju (bra) hjälmar varma så en mössa behövs inte ens.
Men korta stavar har man just för att man inte vill lämna dem hemma. Man vill inte ha dem i vägen och man vill inte åka utan och se förjävlig ut.. Därav korta stavar!R00bert sa:Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden.
Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen.
Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning?
Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor.
Sen har vi puckelåkare som allt som oftast använder kortare stavar. Men det finns en anledning till det. Som jag förstått det, placeras staven uppe på pucklarna medans man försöker hålla sig "nere" i pucklarna, därav ett behov av kortare stavar.
Sen kommer vi till modet(?) med att ha goggle-bandet under/inne i hjälmen. För att kunna ta bort öronlapparna säger ni. Jag frågar varför? Varför skulle man vilja det? Dom fyller ju en ypperligt god funktion, genom att värma öronen en kylig dag. Sen kan man ju fråga sig om ett band med plastspänne lägst bak inte borde bli rentutav farligt om man har det under hjälmen?
Hursomhelst så får ju var och en göra som de själv vill. Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt. Så länga vi håller oss utanför pisterna och får det vita guldet för oss själva medans grabbarna skuttar runt till hip-hop i parken är det frid å fröjd.
Med reservation för div. generaliseringar. Let the bashing commense!
/ 63 år, grått hår och gnällig
Mössa utanpå hjälmen är årets trend. Våga vara annorlunda och prova något nytt!antonostlund sa:fråga Ebba von Sydow om vad som är årets trend, då slipper ni ju bråka.
om rätt jibbers kommer med detta så lovar jag att det kommer finnas hundratals småjibbers som ser ut så alldeles efteråtKiels sa:Mössa utanpå hjälmen är årets trend. Våga vara annorlunda och prova något nytt!antonostlund sa:fråga Ebba von Sydow om vad som är årets trend, då slipper ni ju bråka.
ser man mindre förjävlig ut med 50 cm korta stavar?petterlehmann sa:...
och man vill inte åka utan och se förjävlig ut..
Nä, det är bara gangstastilen, samt gangstaattityden som är inne just nu.evil sa:Men förstår inte riktigt det där ni säger med att vara rebellisk och "emot allt" som knatte. Om alla ser lika dana ut är ni ju inte emot allt?
Ingen har använt ordet rebellisk förutom du. Om du menar det jag sade om att vara "emot allt" så borde du läsa vad jag egentligen skrev. Det jag påpekade var att dagens ungdomar som följer dessa trender är det totalt motsatta mot vad du säger. Jag undrar om ni som är äldre var emot alla trender i skidbacken osv när ni var i tonåren? För om ni inte var det är det ju absolut ingen skillnad på er ungdom förutom att trenderna var annorlunda.evil sa:Men förstår inte riktigt det där ni säger med att vara rebellisk och "emot allt" som knatte. Om alla ser lika dana ut är ni ju inte emot allt?