Konvertera Movie maker?

Konvertera Movie maker?
Tja! Undrar om det går att konvertera filmer man redigerat i moviemaker till mpg eller nåt annat bra format? Som det är nu går de ju varken att bränna ut eller skicka filmen, lösning nån!?

Konvertera Movie maker?
tryck spara filmfil sen väljer du vad du vill spara den i för format

Konvertera Movie maker?
jag tror att de skulle var en bra ide att istället för att spara den som filmfil så lägg in den tillbaka på dv-kamera så då kan du lägga in den igen på datorn igenom något annat program..men annars är wmv ett bra och litet format..gör du från wmv till mpg så tappar ju en massa kvalitet..

Konvertera Movie maker?
Jag gjorde en film i movie-maker på 6 minuter. Den tar 50mb och det tycker jag är alldeles för mycket. Kan man inte komprimera den på något sätt? Kanske till nåot annat format så den blir mycket mindre?

Konvertera Movie maker?
Fritzan du kanske sparade den på högsta kvalité för filmer i movie maker brukar bli enormt små du borde spara dom "Med högsta kvalité för att spela upp på min dator" om du har gjort det så kan du importera den filen och spara den igen.den brukar bli mindre och mindre för varje gång man sparar den utan att kvalitén blir märkbart mindre.

Konvertera Movie maker?
Qxziw --> jag har tyvär ingen dv-kamera, har bara en vanlig digitalkamera som går att ta rörliga bilder med. En dv-kamera skulle göra underverk för då skulle jag kunna lägga in filmen direkt i pinnacle studios. Men en dv-kamera är dyrt och jag är fattig.

Konvertera Movie maker?
Men pinnacle kan väl ta in quick time-filer och konvertera till DV? Så det borde gå att importera filmfiler från digital kamera.

Det funkar att göra så i iMovie så det borde gå i PS också.

Konvertera Movie maker?
tycker det verkar vara ett rätt dumt sätt att komprimera en film flera gånger med samma program istället för att bara göra den till divx eller nåt liknande format.

Tillbaka
Topp