Köp av pjäxor

beepboppbopp

Ny medlem
Köp av pjäxor
Morsning korsning!
Jag kommer troligen köpa mig ett par nya pjäxor till årets säsong, men jag har lite problem.

Hyrde ett par Rossignol Freeride X förra året som jag blev fullständigt förälskade i, så dom har jag varit på jakt efter länge utan något resultat. Ser att alpinggaraget säljer Banditen (som har ersatt freeriden?), men tyvärr är 4000 pluringar i överkant för vad plånboken tillåter. Någon som vet var man kan få tag på förra årets/förförraårets modell?

Men på senare tid har jag även sneglat mer och mer på ett par Salomon XWave 9.0 som jag efter 20% rabatt på Stadium kan få för 2300:-. Dock så gäller rabatten endast imorgon.

Hjälp stackars mig, vad ska jag välja?

Köp av pjäxor
när det gäller pjäxor så finns det inget som heter prisbegrängsning. om du köper x-wave enbart pga av att de är billigare så kan det innebära ett felköp och förstörda skiddagar. men prova dig fram och låt dina fötter bestämma.

Köp av pjäxor
Word skidnarkoman!
Det viktigaste är att de sitter tight och bra, gärna lite för tight när du provar i butiken. De måste ju passa din fot, prova x-waven och om den verkar sitta bra, köp den! du har väl nån veckas öppet köp på stadium? utnyttja den veckan till att försöka hitta något bättre, gör du det är det bara att lämna tilbaka x-wave-pjuckorna.

Om du INTE hittar något bättre är det mycket möjligt att x-waven är rätt pjäxa för just dig, då behåller du helt enkelt pjäxorna!

Lycka till!

Köp av pjäxor
Tackar tackar för svaren!

Har provat x-waven tidigare och då tyckte jag att den satt bra och lagom tight, kanske nästan för tight när det gällde bredden på foten. Men jag har alltså inte provat dem i backen, vilket jag däremot gjort med freerideX/banditen. Så med dem vet jag med säkerhet att de verkligen passar mig men 4000 riksdaler är som sagt i princip en omöjlighet för mig i dagsläget. Om det nu inte går att hitta någon fjolårsmodell...

Låter iaf som en bra idé att använda öppetköp-veckan för att få extra tid att fundera på. Kör nog på det.

Tackar!

Köp av pjäxor
Kolla annars på Technicas rival X modeller. Jag har ett par Technica rival X9 och jag är väldigt nöjd med dessa. Dom ligger på 2500:- och uppåt vad jag vet. Mina låg på 3500:- men det beror som sagt på om det är X9, X7 eller X5 du ska ha!

Lycka till!

Köp av pjäxor
Tackar för all hjälp!

Blev tillslut ett par X-wave 9 som jag iaf hittils är riktigt nöjd med, fast jag har inte hunnit fixa bindningen/innerskosuppvärmningen än. Ska nog pallra mig iväg till Stadium och göra det imorgon.

Dom sitter hursomhelst perfekt, som tummen i handsken, fast på foten (eller hur man nu brukar säga det). Var först lite orolig över att tårna på min högerfot tog i lite grann i skon men efter att ha läst http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=17454 verkar det som jag kan andas ut, då Jahann hade precis samma "problem" som jag.

Nu ska det åkas utav, ses i backen!

Tillbaka
Topp