Köp av snowboard! 3-4k kr, vad är bäst?

Hej! Som rubriken lyder så ska jag köpa mig en ny bräda och jag undrar vilken som är bäst till dessa pengar, om ni helt enkelt har förslag på bräda. Jag är 180 lång väger knappt 70 kilo o har ca 43 i skostorlek. Egenskaperna hos brädan ska vara att den är grym i pisten, hoppas osv är inget jag ägnar mig åt i stor utsträckning. Jag anser mig väl vara hyffsad på snowboard men verkligen inget proffs. Så kom gärna med förslag så ska jag tänka över dem!

heed sa:
Jag skulle ha köpt nån av burtons billiga.. typ blunt 158 och ett par custom bindningar..

http://www.hot-zone.tv/store/blunt-158-p-12790.html?cPath=22
fast det är ju en parkbräda, han ville ju ha en pistbräda..

tycker att det är svårt att hitta någon ny vettig bräda för mellan 3-4 k, men om du kan kliva upp till 4-5 k istället så öppnas det grymt mkt större möjligheter att hitta en bräda som är "grym i pisten"

Om man skulle tänka sig den summan vad är dte för bräder som är aktuella då? Som sagt vill ju ha en bräda som är grym i pisten i första hand, alltså inte någon ren parkbräda...

hoppa in på hot-zone.tv o kolla. de har små diagram till nästan alla sina brädor där du ser va de e bra för. Finns t.o.m så man kan sortera dem efter park, all around eller freeride.. +300 euro beställningar är fraktfritt och priserna är i regel billigare än i svenska affärer (tänk på att euron står i typ 9,2 o inte 10...)
När du hittat några brädor som verkar okej för ditt pris o ändamål är de bara att kolla efter reviews eller fråga här i forumet..

Senast ändrad:
Har varit inne på bluetomato o det verkar jäkligt schysst men kan kolla där också, men funderar mest på om man inte skulle köpa en burton om de andra brädorna är lika schyssta om inte bättre. Svårt o hitta bra info om dem medan burtons brädor är desto lättare...

Burton är ett känt märke o de har bara 2 nya brädor för i år, vilket betyder att alla (-2) brädor funnits förra året och därför (även om de har ny design o kanske nya egenskaper i år) testats mycket och av många..
Tänkte köpa en Burton Dominant, finns oändligt många som testat eller har en sån bräda, även om väldigt få testat 07 modellen.. men same same liksom!
Ska du veta mer om burton så snacka me Pinn!

Senast ändrad:
köp fjolårets F2 eliminator på blå-tomat, kör en själv å den är king-kong i pisten

Senast ändrad:
blizzy sa:
hoppa in på hot-zone.tv o kolla. de har små diagram till nästan alla sina brädor där du ser va de e bra för. Finns t.o.m så man kan sortera dem efter park, all around eller freeride.. +300 euro beställningar är fraktfritt och priserna är i regel billigare än i svenska affärer (tänk på att euron står i typ 9,2 o inte 10...)
När du hittat några brädor som verkar okej för ditt pris o ändamål är de bara att kolla efter reviews eller fråga här i forumet..
En sorterare som lägger in burton T6 under frestyle/park skulle jag undvika att änvända för val av lämplig bräda

Senast ändrad:
varför kan inte grabben spana på beggade saker...han har ju ett lite större urval då och hittar sjukt grymma brädor för 3-4k ,kanske inte lika skoj med beggat men är ju en ide iaf! mitt tips är iaf att se till o köp en som e sjukt snyggt klibbad ;)

ne men det vimmlar ju av folk som vill bli av med fjolårets saker så då e det värt o kolla på!

Hej, jo jag har ju kollat runt på begangade brädor men eftersom man inte är någon stor snowboardkännare så känns det som man kan åka på en riktig nit samtidigt som det är jäkligt gött o ha en ny bräda som ingen åkt på tidigare. Fick ett fint erbjudande på en "klibbad" bräda av en, när jag sa att jag inte uppskattade det så sa han att man kunde ju dra bort dem! Tips om bra begagnad bräda ?

burton blunt är ju bra ska själv köpa en nästa år.
Den är iaf bra om du ska köra park och jibba!

Usa skulle ju helt klart vara billigast men frakten känns bökig som fan samtidigt som man inte vet hur lång tid det kan ta innan man får brädan o jag behöver ha den i början av januari...

...

180cm, knappt 70 Kg och 43 i skor..

budget, 3-4 tusenlappar för enbart brädan...

åker 80% pist, är medelgod..

(jag kan ju bara Burton så du vet)

rekommendation: bräda runt 157-161 .. hårt flex, inte för liten radie... ca: 25 i midjan.

....

1. Burton AIR 161, 24,9 i midjan ... lagom flex (6) för din ringa vikt... :)

länk till hot-zone.at --> http://www.hot-zone.tv/store/air-161-p-12778.html

länk till Burton --> http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=1

.. Kostar 430E på hot-zone (gratis frakt om du tar den vanliga, ej COD eller express)

430E är enligt dagens kurs 29/11-06 på www.forex.se --> 3 968,04 SEK

..

tyvärr passar inte andra brädor din plånbok hos burton...

annars skulle jag kunna rekkomendera exempelvis..

1. Custom 162 ---- 550E (5 075,40 SEK ) bra bräda bra(hårdare) flex

2. Elite 162 --- ca: 3300 SEK mjukare flex, enklare bräda

3. UnInc 160 --- 530E (4 890,84 SEK) bra bräda, lite mer åt freestyle, bra(hårt) flex

.. jag tycker dock personligen att du skall titta på en AIR 161..

/Pinn

lindstrom_henrik sa:
Okej! Vilken webshop är bäst ? Snabbast leverans osv, bluetomato eller hot-zone.tv ? Någon annan ?
har bara erfarenhet av blue-tomato, men för mig tog det 6 dagar varav två av dessa var helgdagar, så jag e super nöjd med leveranstiden :). ett strot + är att dom skickade med en liten julklapp:).

de e lika bra bägge..

jag har handlat från båda shopperna.. (fan vilken bra svenska på morgonen)

:)

/Pinn

Titta gärna lite närmare på Nitro Revolt, lär funka fint för dina behov. Den har utmärkta allroundegenskaper och bra freeride-karaktär. Den håller sej stabil i bra fart med bra kantkontroll. Kanske inte en bräda att göra små ollies med på flacken, men desto bättre i pisten och i parken.

Jag har bara handlat från blå tomaterna och det har funkat fin fint.

Ride on,

Kolla på RIDE brädor på stadium de är billigare eftersom Stadium är grosist direkt från fabriken. Det är nog det näst största märket i världen efter Burton... Varför de bara finns på Stadium är för att de har ensammrätt att sälja i Sverige.

Tja, har ett litet dilemma. Har kollat lite mer på begagnade brädor och fått två erbjudanden.
Alt 1 :
Burton custom, 05/06, 4000:-, mkt bra skick, bindningar, ett par sletna flow och ett par salomon boots från 02.

Alt2 :
En Bataleon (evil twin tror jag) också denna 04/05 i bra skick, 2 lite större repor... Ett par burton freestyle boots samt bindning burton näst värsta som då kostade 3000 kr. priset som gäller nu :
Bräda 2500
bindnig 1300
och skor 600

Vad bör man välja ? Tycker båda är schyssta alternativ men customen känns något för dyr...

lindstrom_henrik sa:
Tja, har ett litet dilemma. Har kollat lite mer på begagnade brädor och fått två erbjudanden.
Alt 1 :
Burton custom, 05/06, 4000:-, mkt bra skick, bindningar, ett par sletna flow och ett par salomon boots från 02.

Alt2 :
En Bataleon (evil twin tror jag) också denna 04/05 i bra skick, 2 lite större repor... Ett par burton freestyle boots samt bindning burton näst värsta som då kostade 3000 kr. priset som gäller nu :
Bräda 2500
bindnig 1300
och skor 600

Vad bör man välja ? Tycker båda är schyssta alternativ men customen känns något för dyr...
Kan du inte köpa bara Custom brädan?
och komplettera med:
"Ett par burton freestyle boots samt bindning burton näst värsta som då kostade 3000 kr"

vore ju lätt bäst, flow suger fetpung... ;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp