Utter sa:
Mitt problem? Det är att folk inte inser att man har sönder saker om man smäller dom mot metall gång på gång med en oerhörd kraft.
Nej jag railar inte(har gjort det förr), av den enkla anledningen att skidorna går sönder av det. Jag åker mest storberg nu för tiden och då blir det en hel del sten och dylikt som dom stackars skidorna får känna på och jag skulle aldrig vara så dum så att jag skulle försöka reklamera skidorna pga att jag har kört sönder dom mot sten.
Jag har läst det du skrivit och även tagit del av annan information så det är inga problem.
Varför postar du helt enkelt inte lite bilder så vi får se dom? Har du åkt som du säger så kommer det synas väl på skicket i övrigt.
Evo är Mitsubishis gatversion av deras rallybil ja, Impreza Sti är Subarus motsvarighet. Nej du får ingen ny bil om du har sönder dom pga omild behandling.
Det du inte verkar förstå är hur reklamationer egentligen fungerar. Om du reklamerar till en butik så måste butiken skicka dessa till agenten/importören, denne får sedan ta beslutet om det är en reklamation eller inte. Anser de att det är en reklamation så skickas skidan till huvudföretaget (Head i det här fallet) som tar det slutgiltiga beslutet. Om detta slutar med att huvudföretaget beslutar att det inte är en reklamation så skickas skidan tillbaka till kunden, med stora fraktkostnader för importören eller så måste importören stå för nya skidor utan att få ersättning från huvudföretaget.
Tror du agenturerna har råd med detta så ska du kanske ta upp huvudet ur sanden och se det ekonomiska läget. Därför kan dom inte ta emot alla försök att reklamera bara för att ni tycker att man borde få förstöra skidorna och sen få nya.
Lite punkter:
*Jo, jag förstår hur en reklamation fungerar.
*Du tar inte i akt vad jag skriver utan bara ytliga delar och pusslar ihopp dom för att få din egna bild.
*Att förstöra skidorna genom att köra på stenar är inte samma sak som vid rails. Stenar är inte till för att åka på.
*"Evo är Mitsubishis GATVERSION av deras rallybil ja" ingen bil som är gjord för att sladda med då? Köp den riktiga rallyversionen och sladda lite med, så skall jag lyssna på dig sen när den inte höll och du inte fick några pengar.
Reklamation:
Ville jag ens ha mina skidor testade för en reklamation så skulle jag bli tvungen till att betala !ALL! frakt själv, sa dom till mig i butiken.
Det betyder alltså att det hade inte kostat företaget ett skvatt att titta på mina skidor (mer än 1 minuts förlorad arbetstid).
Sen så vet jag inte hur det är med bilar. Kan hålla med om att det blir dyrt för företagen att skicka Subarus mellan Japan och Sverige för reklamationstest, om dom stackars generalagenterna skall stå för fraktkostnaderna.
Jag skapade inte tråden för att jag tror att jag skall få några nya skidor, utan för att berätta för freeride folket vad som hände mig när jag köpte ett par head och railade med dom o.s.v.
Jag vet att många som "huserar" här inne ägnar sig åt "dumheter" som railning och har tänkt att köpa ett par liknande skidor, så jag tänkte bara varna dom.
Ett annat syfte med tråden skulle kunna vara att väcka debatt.
Tex. Kan man marknadsföra ett par skidor som "parkskidor" om dom inte håller att raila med?
Sen så har jag fått en massa bra tips på skidor som håller, så att jag vet vad jag skall köpa nästa gång.
Så! Nu vet du syftet.
Blir bara jobbigt om du skall dra upp och förklara hur en reklamation fungerar, då du förhoppningsvis själv vet att det kan skillja sig mycket från vilket företag det gäller.
Har tagit lite bilder åt dig men jag vet inte hur man lägger upp dom här i forumet, och har lite brottom så jag hinner inte ta reda på hur man gör just nu.
Kan maila dom till dig om du vill.
Men du har väl redan bestämt dig för hur du kommer att svara och tycka?