köpa bräda eller inte?

hagelpump

Ny medlem
köpa bräda eller inte?
Åker cirka en gång om året och tänkte att det kanske är dags att köpa sig en bräda, men frågan är om det är värt det?
tänkte ge runt upp till 6 tusen för hela paketet (boots,bräda,bindningar).

åker allt möjligt så en freestyle/freeride bräda känns väl mest lämplig. Är 184cm lång men hade tänkt mig en lite kortare modell typ. 155-160cm.

har bara haft möjlighet att testa 2 olika varianter av boots. burton moto och burton awol. tyckte moto kändes lite stabilare och satt bättre på foten, samt skönare snörning och den var skön. är dyrare skor mycket skönare eller? känns som dessa duger bra, men om jag har fattat det rätt så ska man prioritera skorna i första hand.

rocker varianten verkar vara bra. någon tips på bräda. har tittat på blocket en del men inte så överdrivet billigt, kanske bättre att köpa en ny? försökt läsa mig till vilka brädor som verkar bra, men finns så jävla många olika märken och modeller. Burton Hero ska visst vara bra? men kanske lite dyr ny (4000k på blue tomato).

tack!

den kanske? eller vad menas med supermodel? han köpte för 6000 och den är 161cm lång

Senast ändrad:
köpa bräda eller inte?
tycker att du ska köra med burton moto, det är sjukt sköna skor. sen har du ride agenda som ligger på 2500 som är en rocker bräda. om du åker en gång om året blir den nog perfekt:)

köpa bräda eller inte?
Skulle vilja påstå att Clash och Custom inte spelar i samma division. Sen beror det ju lite på vad man har för krav, ambitioner mm.

Edit: och ekonomi

Senast ändrad:
köpa bräda eller inte?
Hallå!

Har en Burton Farm, 161, till salu om du är intresserad. Köpt av mig personligen i Januari 2010 för 5000;-, kvitto finnes. Brädan åkte jag med i en vecka nere i Alperna. På brädan sitter ett par nya Burton Cartel L, köpte av mig för 2500, kvitto finnes, även dem nyttjade i en vecka.

Jag är lika lång som du och har skostorlek 11 i mina Burton boots. Är du intresserad så skicka ett PM/mail så kan vi säkert komma överens. I övrigt är brädan All Mnt./Freeride-style och hela paketet är i bästa skick.

köpa bräda eller inte?
seaspray sa:
Hallå!

Har en Burton Farm, 161, till salu om du är intresserad. Köpt av mig personligen i Januari 2010 för 5000;-, kvitto finnes. Brädan åkte jag med i en vecka nere i Alperna. På brädan sitter ett par nya Burton Cartel L, köpte av mig för 2500, kvitto finnes, även dem nyttjade i en vecka.

Jag är lika lång som du och har skostorlek 11 i mina Burton boots. Är du intresserad så skicka ett PM/mail så kan vi säkert komma överens. I övrigt är brädan All Mnt./Freeride-style och hela paketet är i bästa skick.
lät väldigt bra. synd bara att bindningarna var large. har 9.5 i skor. hade behövt ett medium bindningar.

köpa bräda eller inte?
hagelpump sa:
seaspray sa:
Hallå!

lät väldigt bra. synd bara att bindningarna var large. har 9.5 i skor. hade behövt ett medium bindningar.
Sugen på brädan? Jag kan släppa den utan bindningarna om det är av intresse.

köpa bräda eller inte?
har hittat en burton joystick 157cm på blocket för 3000kr. (ny). Men har läst en del på forumet om den brädan och dem säger att den är kass i pisten. jag kommer främst åka puder och i pisten, samt leka i skogen, så den brädan kanske inte är optimal för mig i så fall?

köpa bräda eller inte?
hagelpump sa:
har hittat en burton joystick 157cm på blocket för 3000kr. (ny). Men har läst en del på forumet om den brädan och dem säger att den är kass i pisten. jag kommer främst åka puder och i pisten, samt leka i skogen, så den brädan kanske inte är optimal för mig i så fall?
införskaffade mi årets joyastick här i veckan helt otroligt skön bräda funkar skit bra att köra park med men gick också bra att köra pist, har inte testat puder än..

köpa bräda eller inte?
hagelpump sa:
Är det du eller brädan som ska åka? :)

90% rider 10% board

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp