Köpa egna skidor?

DavidSvenne

Ny medlem
Köpa egna skidor?
Hej!:) Ni är förmodligen riktigt trött på sådana här trådar men jag hoppas att någon kommer vilja hjälpa mig.

Jag har tänkt på att köpa mina första egna skidor nu i vinter. Jag skulle vilja säga att jag är nybörjare i park.
Jag åker 1-2 veckor i någon stor skidort + några dagar i en backe som jag har i närheten (bor i skåne).

Frågan är då tycker ni det är lönt för mig att köpa egna skidor? jag vill börja åka mer än vad jag gör nu.

Tänkte köpa under mellandags rean för att spara pengar.

Köpa egna skidor?
Visst är det lönt att köpa egna plank om du vill åka mer och har ett intresse för det! Förutsätter dock att du redan har ett par egna pjäxor då de är klart viktigare att ha ett par bra än skidorna...

Köpa egna skidor?
DavidSvenne sa:
(...) Tänkte köpa under mellandags rean för att spara pengar.
Vad jag vet är det sällan mellandsgsrea på skidor. Det är ju högsäsong - ingen som rear ut grejjer då. Rea är det på våren när säsongen är slut.

Köpa egna skidor?
Köp en skida av 11/12 årsmodell. Oftast samma skida som 12/13 men ned till halva priset. Kolla in tyska siter som SC och Sport-Bittl. Bestäm dig för vilken typ av skida du vill ha och sedan söker du här på siten. Finns massor av bra inlägg från kunnigt folk.

Tillbaka
Topp