köpa en snowboard, men vet inte märket

kangaroo

Ny medlem
Jag har tänk och köpa en snowboard. jag har hittat en bräda som jag får för begagnat pris fast den aldrig är använd. problemet e bara att varken jag eller han som jag köper den av vet vad märket heter, så jag undrar om ni kan hjälpa mig och säga om den är bra.
Som logga har den ett A. brädan är helvit med en tjej som plockar svamp mellan biningarna.

Airwalk, Atlantis, Allian... ingen aning faktiskt.

Edit:Iofs att det är en Atlantis är ju tveksamt om den nu är oanvänd, var länge sedan jag såg en Airwalk också.

Men det som är betydligt viktigare än märket:
Känns den lagom mjuk/hård?
Passar bredden dina skor?
Lagom lång?
Känns bindningarna bra, eller följer dom ens med?

Pinn här på freeride har skrivit en bra köpguide, kolla på den för mer tips.

Senast ändrad:
ja, svampar känns faktiskt väldigt mycket a snowboards.
ett annat gammalt alternativ är ju type a, men de hade lite striktare grafik vad jag kommer ihåg.

veeco har helt rätt. Brädan är en A och borde ha typ 10 år på nacken. Jag vet dock att A:s efterföljare Apo också har nån bräda med svampgrafik, men det troliga är att det är av märket A Snowboards.

... gammal bräda !!! alldeles för gammal !!!

mjuk.. inget flex eller pop kvar ... tråkig och svampig att åka på..

bättre att köpa en något nyare bräda...

:)

/Pinn

Ser loggan ut ungefär som länken nedan är det en A-snowboards och är alldeles för gammal för att lägga pengar på. Även om brädan inte är åkt på så lär den som pinn skrev ha tappat nästan allt flex. Ett enkelt sätt att kolla om den har något liv kvar är att lägga brädan platt på golvet och se ifall den har nån centimeter spann kvar i mitten...

Lycka till!

http://haakon118.free.fr/haakon/liens/logoasnow.gif

köp den inte. en bräda som man inte vet märket på lär ju inte vara bra alls. d kan få hyggliga priser på begnat som man iaf vet märket på.

om han inte vet vad det är för märke hur kan han då vara så säker på att den är tre år gammal?

ok... trodde att den var 10 år gammal.. 3 år e okej..

är BREDDEN på brädan rätt för din skodtorlek.. det är frågan..

så du inte köper en för smal eller för bred bräda..

/Peace Pinn

brädan är 24,5 cm där den är som smalast och 28,5 där den är som bredast. jag har 40 i skostorlek.funkar det?

ja det funkar för dig...beror väl iof hur du står o sånt oxo...men köp en annan bräda! BAH så fick jag det sagt oxo!

Hamnade inför samma sak förra året i Frankrike, en kille skulle sälja en bräda men hade inte koll på vilken modell det var, det var en salomonbräda. Visade den för en kille i en skidbutik o han sa att den var 4-5år gammal när säljaren sa att den var 3. Sen kollade jag pop'en/flexen genom att lägga den på golvet o se om den hade mellanrum i mitten av brädan - den var helt död o låg helt platt på golvet som en död säl.. trevligt..
Den kändes faktist ok att åka med när ja bara gled i pisten, men fyfan för att ta den till parken haha..

Så lita inte på va han säger om du inte har riktigt koll.. googla istället på märket så får du säkert upp modell...

känns iaf säkrast o köpa en "känd" bräda då du vet va den e gjord för o att den håller lite kvalitee..
the choice is yours...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp