köpa handledsskydd

ridium

Ny medlem
köpa handledsskydd
Hejsan,
jag har ett par gamla tärnaby handledsskydd där den ena biten runt tummen har nötts bort såhär: http://img376.imageshack.us/img376/8131/trasig1zh.jpg

Så det är dags att skaffa nya. Är numera ganska erfaren och har inte tagit emot mig med händerna nån gång då jag ramlat vad jag minns men att skada handleden är ingen nybörjarskada eller? Lika bra att köra med handledsskydd ändå?

Isåfall vilket märke ska man gå på nu eller är det vilket som?

köpa handledsskydd
Jaha, så ni har dom innanför handsken. Jag har någon modell som man stoppar över handsken, men har problem att få över jackan nu :D
Ursäkta om jag lånar tråden, men var hittar man sjysta smidiga handledsskydd?

köpa handledsskydd
whatever jag köpte ett par nya idag, fick tips att skaffa Rehband.

TommyBerg Rehband sitter fint, lite extra elastisk handske runt handleden behövs men de sitter som ett smäck rekomenderar dem.

köpa handledsskydd
seriöst..
använder folk fortfarande handledsskydd?? det e bara jävligt obekvämt, och de skyddar väl ändå knappt... man bryter väl bara benet längre upp i armen istället.. knyt nävarna när du tar emot dig istället och få lite freedom...

köpa handledsskydd
Har aldrig kännt något behov av handledsskydd... känns bara bökigt tycker jag. men man borde kanske vänja sig på att använda de ändå.. bättre att ta emot med händerna me skydd på än med svanskotan/knäna som jag gör de få gånger jag ramlar nu :P

köpa handledsskydd
om handledsskydd behövs har diskuterats många gånger, av det jag läst i forumet så är det bättre att bryta armen än handleden, enklare och halverad läkningingstid där. Runt handleden är det en massa ben som kan åka åt helvete och blir ett jävla meck att laga där. Men risken att bryta av hela armen är ju betydligt mindre än att få en halvhård stöt på handleden som kanske inte bryter men gör jäkligt ont ändå så handledsskyddet skyddar småskador som är vanligare än brytningar.

Jag tycker det känns skönt att åka med skydd kan slappna av mer då, utan skydd känns handlederna som torra spagettistrån som kan knäckas närsomhelst :P

Skydden gör också så man automatiskt knyter nävarna runt stålskidans ena ände, den som är själva supporten i skyddet.

Var du kan köpa, ring runt o kolla. Jag fick tips från Oneoff att dra till Team sportia i PUB-huset. Köpte sista L det finns en XL kvar så är du en stor figur så har du tur

köpa handledsskydd
Men du säger ju själv att du inte tagit emot dig med handlederna när du ramlat. Själv körde jag alltid med handledsskydd tidigare men som du säger så känns det om att man inte tar emot sig på samma sätt som förut. Så jag har vant mig av med handlesskydden. Bra mycket skönare utan.

köpa handledsskydd
Jag kör med RRD handledsskydd och de är kanske inte lika effektiva som vanliga handledsskydd, men i gengäld är de jäkligt bekväma o glider utan problem in under handsken. Jag tror mkt väl att jag kan bryta bryta handleden trots att jag har handledsskydden, men det krävs nog ganska mkt mer än när jag kört utan, och jag slipper ofta stukningar och dyl.

köpa handledsskydd
Har inte andvänt mina sedan jag stukade båda handlederna på samma gång. Det var skönt att ha som stöd. Jag köpte Dakine, ett par små jävlar som inte bygger så mycket på handen. Dom kan jag starkt rekomendera om man nu vill ha ett par. Sen tycker jag att folk som ifrågasätter varför andra personer vill använda skydd, är dumma i huvudet. Det är väl upp till var och en att bestämma
om man vill bryta sina stackars handleder. Skärp er för fan!

//Larsson

köpa handledsskydd
Jag har brutit vänstra armleden och det gick mycket lättare än jag trodde, sedan har jag stukat högra handleden kraftigt den här vintern, kunde inte åka på nästan 2 veckor utan att det ömma när man slängde med armen. Vill bara ha nånting där, eftersom jag har rätt klena armar.
Får ta och leta på egen hand då, google var ju värdelöst.

köpa handledsskydd
ursäkta att jag kryper in å kägger några ord.. men min polare har lyckats få tag på ett par crazy creek handskar med inbyggda handleds skydd. å de måste fan va de skönaste om man tänker smidighet. sen om de har samma effekt som ett par separata skydd det vet jag inte.

köpa handledsskydd
hmm jag har en fråga jag åker med handleds skydd men dom har skenan så när jag ramlar med handleden ner istället för upp så får jag ont av skenan är detta skade risk elelr ska jag ha kvar dom

köpa handledsskydd
Anledningen till att man har handledsskydd är att man ska bryta armen istället för handleden. Handledsfrakturer är mycket mer komplicerade än ett vanligt armbrott, där eller två ben gått rakt av. Jag använda handledsskydd förr men känner att jag inte ramlar på samma sätt som då och man lär sig ta emot sig på ett helt annat sätt...Nybörjare tenderar att vilja ta emot med händerna meddans erfarna tar emot med armarna eller kroppen.

köpa handledsskydd
Tycker det är väldigt oskönt med handledsskydd då ja har handskarna över.. Har skadat handleden en gång när ja ramla men de vartr inte så allvarligt, efter det så köpte ja skydd men de kändes så osmidigt när man skulle spänna fast sig så ja använda dom bara en dag =/

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp