Köpa kamera, lite hjälp tack.

• Trådstartare Trådstartare VLY
  • Start datum Start datum

VLY

Ny medlem
Jag tänkte införskaffa en ny kamera, och har fått tips av kompisar som har dessa kameror att de är jätteenkla och prisvärda:

Canon EOS 1000d
Canon 400d
Nikon D40

Men jag har lite svårt att välja, med tanke på att jag inte haft någon systemkamera innan. Fast själva frågan är egentligen att jag ska till NY snart, och inte kan bestämma mig för om jag ska köpa den jag nu än väljer i Sverige eller USA. Något tips på det kanske?

Senast ändrad:
är de inte smartare å köpa den i USA? då är de ju typ halva priset som gäller med tanke på att dollarn är så låg?
skulle väl vara de att allt blir på engelska, men orkar du med manualer å sånt så är de ju inga problem?

tror dock att kamerorna heter lite olika beroende på vilket land man köper dom i.. men jag är ingen fotomästare, finns andra som vet mer! :)

Det enda som skiljer är att du måste ha en adapter till laddaren och att bruksen är på engelska. Köp absolut kameran i usa. Eftersom jag själv kör canon, så röstar jag 1000d.

1000d har jag ingen koll på så den överlåter jag till någon annan.
mellan 400d och d40 skulle jag välja den första, urvalet av objetiv är större även om nikon är helt okej där med.
Själv hade jag inte köpt någon hehe
har en 350d( :S ) och skulle idag ha gett mig på en nikon d80! tycker du ska känna och klämma lite på de olika modellerna.

Tycker du ska kolla upp om du har någon försäkring och garnatier om du köper den i usa. Är inte det ett problem så köp i usa, men tänk på att du kan få betala för tullen.

Köpa i usa är prismässigt en jävligt bra idé. Men däremot trivs inte de amerikanska garantierna i sverige(åtminstone vad jag förstått!).
I canons värld heter en 400d i usa: Rebel Xti(nånting)

Känns som att de är en lite klokare idé att gå lite högre upp i prisklass. canons 450d har fått ett gott rykte. Själv skulle jag rekommendera en nikon d80, men då är det ytterligare en tusenlapp.

jeppenator sa:
är de inte smartare å köpa den i USA? då är de ju typ halva priset som gäller med tanke på att dollarn är så låg?
skulle väl vara de att allt blir på engelska, men orkar du med manualer å sånt så är de ju inga problem?

tror dock att kamerorna heter lite olika beroende på vilket land man köper dom i.. men jag är ingen fotomästare, finns andra som vet mer! :)
och sen pajjar skiten och du jublar för att du följde jespers råd att köpa den i usa...

Snödjup

Tillbaka
Topp