Köpa Morrow?

Marxus

Medlem
Köpa Morrow?
Jag har åkt snowboard till och från snart i 15 år på samma snowboard. En Vortex på 147 cm som börjar ta ut sin rätt...

Jag är 180 cm, väger 80-85 kg och åker i stort sett enbart pist.

Det börjar väl bli dags för en ny och jag funderade på denna:

http://morrowsnowboards.com/snowboards/fury-1213

Längd: 1590 mm
Midja: 252 mm
Sideut radius: 8,2 m
Stance reference: 21"
Vikt: 54-90 kg

Sedan dessa bindningar:
http://morrowsnowboards.com/bindings/axiom-1213

Storlek Large blir bra kanske då jag har 44 i skor.

Är det bättre att satsa på en Wide med midja 266 istället? Fördelar/nackdelar? (Fördel med tanke på skostorlek?)
Verkar längden vettig eller ska man gå på en längre bräda?

Är bindningarna något att ha eller ska man satsa på annat?

Budget är max 2500 kr ungefär och helst ska det vara nya grejer.

Eller är det att kasta pengarna i sjön med ovanstående grejer?

Senast ändrad:
Köpa Morrow?
Hej

Beror lite på...Morrow var från början ett ok märke men är nu lite mera budget. Med det sagt så behöver det ju inte vara allt igenom dåligt. Jag skull dock satsa på något annat då andrahandsvärdet när du vill sälja blir obefintligt. För 2500 kan du leta bättre prylar på deta forumets köp och sälj.

Med vänlig hälsning, Hans

Köpa Morrow?
Köper hellre nytt i kartong än begagnat faktiskt. Åker bara någon enstaka gång per år men gillar inte att hyra utrustning.

Åker bara i svenska backar och fjäll och har stått ut med denna i 15 år:
3b5bbbf32ecbac986c9025e5cf089cdc.jpg

Köpa Morrow?
fast jag kan säga att en skate banana me union force är ett rejält kap för 2 papp. brädan är visserligen ett par år gammal, men ändå. har man en dyr banan så tar man hand om den, vilket jag tror ägaren gjort. så jag rekommenderar den starkt.

detta kmr från en som köpte en skate banan förra året + union force nytt för cirka 7500 spänn.

Köpa Morrow?
Det tror inte jag heller men det känns bättre med nytt. Och den är för långt bort för att kolla på innan köp så...

Wide eller inte wide då? Sett till Morrowbrädan.

None taken Hans ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp