Köpa ny skateboard. Behöver lite snabb hjälp!

Adamski

Ny medlem
God kväll

tänkte införskaffa mig en bräda efter ett ganska långt uppehåll.
Är dock inte sugen på att lägga för mycket pengar på den, så jag har hittat två lågprisalternativ. BANANAZ har blanks för 295 kr och BOARDSTORE.SE har sina egna brädor för 299 kr.
Har läst lite om BANANAZ och där verkar det råda lite delade meningar om huruvida det är bra kvalité eller inte. Någon som vet hur det är med boardstores egna brädor?

Vad tror ni på? Bananaz eller Boardstore.se?

Peace!

Adam

Köp en nobrand! Bra och sköna brädor. www.top12.se

har inte använt något av dem själv, men har hört bra saker om bananaz! skulle nog tatt en därifrån

bananaz flisar som satan, lätta att knäcka också! inga egna erfarenheter av boardstore men tippar att dem är goare och bättre :)

En skateboard är en förbrukningsvara som slits ut väldigt fort, oavsett märke och pris.
Det är därför mycket svårt att jämföra, eller ens bilda sig en uppfattning gällande kvalité.

Köp det billigaste märke som du vet gör goa brädor typ.

jag har en boardstore bräda. jag tycker den är rätt skön. Den är bra och billig så jag tycker du ska köpa den. Jag har den röda förövrigt!

speeddemons är typ värdelös! min polare köpte först en, då var typ truckarna helt väck, sen fick han byta, då var brädan typ sne :S eller om det var tvärt om! men boardstore har jag själv funderat över och har bara hört bra saker faktiskt :)

jag tycker att bananaz är sköna, ända brädorna jag sätter treflip och heel med haha! vissa kan dock vara lite skeva =/

om du bor i sthlm eller har vägrna förbi, gå till kahalani. De har sjukt bra brädor, de har ett eget märke också. Det är förmodligen den bästa skateshoppen i sthlm.

Good luck!

Jag kör på Top12s B-spons brädor. Jävligt bra pop och riktigt bra brädor för priset 300+frakt inklusive jessup grippa! Sjukt bra personal också om något mot förmodan skulle strula!

jag tycker du ska köpa en nobrand! galet sköna och billiga! onödigt å lägga pengar i onödan på grafiken. top12 har ju ett paket med nobrand bräda, royale white tryckar, minilogo kullager, å girlhjul för 1300 den har jag å funkar skitbra!

Jag knäckte min gamla bräda igår och beställde en NoBrand på kvällen via top12:s hemsida. Ringde idag kl 12 och den var redan packad och klar, så jag borde få den i morrn. Top12-gänget verkar vara trevliga och serviceinriktade. Ska bli kul att testa brädan!

Senast ändrad:
Skulle någon kunna redogöra för/nackdelar med smala/breda brädor?
Har själv en 7,75a och tycker det är skönt men ifall man ska köpa ny vet jag inte ifall man ska behålla 7,75 elr köpa bredare/smalare.
OBS Det är min första bräda jag har så har inga tidigare erfarenheter.

Saxat från top12.se

Bredd och form är i mångt en smaksak, men vissa saker kan du tänka på, små fötter typ 35 - 40 i skostorlek bör välja en smalare bräda typ 7,25 tum - 7,5 i bredd. Normalbredd för street är annars 7,5 - 7,8 tum. Har du 45 eller större i skor skall du inte välja smalare än 7,8 annars blir det onödigt jobbigt att landa rätt på brädan. 8.25 - 9 i bredd används mest av ramp- och poolåkare.

Längd och bredd hör ihop så en smal bräda är alltid lite kortare än en bred. Nosen på brädan är alltid lite större och högre än tailen även om skillnaden kan vara marginell. Mycket eller lite konkaviteter är en smaksak och vanesak. Har man börjat på en form så brukar man tycka att just den är bäst och därför gör man klokt i att fortsätt åka på just den formen så känner man igen sig.

Köp inte en boardstore bräda en kompis till mig knäckte den andra dagen han hade den på en bs ollie ur en flyout på max 50cm! haha :p

Senast ändrad:
Vars kan man köpa en billigare skateboard för ungefär 600-700kr? Street då alltså, länka beg om det är bra skick.

Är en bräda som är 7.6 bredd är den för smal för en med skostorlek 44.5-45?

har precis köpt en nobrand från top12 dock inte hunnit åka så mkt men den har varit helt okej hittills iaf :)

R-R sa:
aenoerd sa:
gurralito sa:
jag har strl 43 och kör med 7,5
Okej så då borde en 7.6 funka eller för tok för litet??
om du är ny skateboardåkare så kommer du antagligen att vänja dig. Ta någonting mellan 7.625 och 7.75 vetja, det ska nog funka helt okej för dig( wooaah rim hehe)!
ta en 8:a , har 42:or o kör 8:0r , goaste brädden , köp en boardstore har bara hört positivt om dem !

Hej kan snälla snälla snälla någon hjälpa mig om jag har storlek 38-39 vilken storlek ska jag ha då på min bräda? Snälla hjälp mig

Tillbaka
Topp