Köpa nytt "skum" till brillorna

zebblom

Ny medlem
Har ett par oakley a-frame som jag är väldigt nöjd med. Men nu är det så att det mjuka skummet eller vad man nu ska kalla det, som sitter insidan av bågarna är helt slut. Det har blivit helt platt och uppfyller ej sin funktion lika bra som förut. Var och pratade med en återförsäljare till oakley och dom kunde inte beställa in något sådant. Någon som vet om det går att få tag i? Kan man tillverka det själv annars?

tror enda alternativet är att bygga eget eller åka till oakleys fabrik och sno ett sådant skum

verkligen skumt

ta en bit skumgummi och skär till och limma med superlim eller tvåkomponents epoxy sitter som berget..kan du även klippa som du vill...

kan nog bli svårt att få det bra .. det som jag tror är lättast är att du köper ett par nya a-frames ifall du är så nöjd med dom :)

hehe, jo, det lär juh inte bli så bra med selfmade skum till brillorna, så ja skulle satsa på ett par nya, alt. sno från ett par andra googles, kan funka...

//Axel

Jag tänkte de va onödigt att göra en ny tråd. Så vet nån vart man kan köpa svart skumgummi hade tänkt pröva göra eget till ett par gamla gogglar som jag har? ;)

men dom va ju självhätande så då måste man ju skära bort den delen oxå, och då blir den ju inte så tjock då blir de ju i princip bara taggarna kvar. men man knaske skulle kunna limma fast nått tyg på de självhäftande så blir de ju mjukt mot huden oxå?

Hade samma problem efter att de suttit på hjälmen för länge, testa att inte ha de på hjälmen så tar det en typ månad innan det fluffat ut sig igen

ja gär så gott som 100% säker att du inte får tag i sådat..! att köpas alltså. ! tillveka de själ ! va lite kreativ ! dubbelsidit tejp? det diter ju fast som fan i början men de slits ju ut ;) silikon ? som finns å köpas i tuber .."fläta" in ett gummiband ihop med trådarna på insidan? kommer inte på flera just nu men !

tycker du bör fråga Nojlas på freeride om detta.. han har alltid smata lösningar på alla olika problem du kan stöta på i skidvärlden!

Tillbaka
Topp