köpa railstång?

snaken

Ny medlem
köpa railstång?
hejsan. jag undrar om det finns att köpa railstänger så att man kan träna lite på gården. jag vill inte raila på järnsänger eftersom jag har bara ett par skidor. var finns de att få tag på en plast elr vad de nu är man använder??

tack på förhand// snaken

köpa railstång?
Du kan juh göra själv om du är lite händig..

men järn stänger är det bara å kuta å snö nånstans på nått bytte nånstans eller vad osm hellst å sen svetsa lite..

men vill du ha plast så är det lite svårare...
håller det? hmm vette fasen..
men det skulle kunna gå med avloppsrör.. sånna där oranga... aja...

annars kan du juh raila på trä...
hämta en stock i skogen å så bara karvar du av barken... å hyvlar ner kvistar å sånt...

men har du inte ork till det så blir det nog svårt för ajg har då inte sett nån nnågonstans som säljer färdiga railer..
men lycka till!

harehare!

Mvh //Erik

köpa railstång?
den enklaste är juh att bygga själv, men dom ska nog va i metall, testa med rör från en byggnadsställning eller liknande

köpa railstång?
tack för hjälpen! problemet med trä är ju bara de att du kan "hugga" i med skidan. men det kanske är en smäll man får ta- :)

köpa railstång?
"jag vill inte raila på järnsänger eftersom jag har bara ett par skidor"

Varför tror du att stjärnorna började raila, kanske för att de har obegränsad tillgång till sitt märkes jibbskidor.

Blir lite ledsen när man tänker på alla kids som fått nya twintips i julklapp och som kommer paja dom helt innan ens halva säsongen har gått

köpa railstång?
håller med Henn0 låt twintipsen vara till hoppen och låt några gamla skitskidor raila. Fast när man är i backen är det ungefär en av 100 som railar, om färre, verkar som om de fegar ur...

köpa railstång?
skiderna går inte sönder av att raila enda som händer är att man får slöa stålkanter o vilken jibber behöver vassa?bara farligt me vassa om man ska raila det "hugger"...

köpa railstång?
hmm jag railar jätte mycket å mina kanter går uppåt där jag har railar men annars e dom vassa så jag har samma grepp

köpa railstång?
det är ju bara att bygga ihop en box och sen sätta på lite hårdplats på den, plasten kan du nog få tag på nån bygghandel eller liknande..

köpa railstång?
ledge kanske du inte ska köra men rails i parker funkar. Det går att byta ut stora delen av skidan om man måste. annars så kan man väl köpa ett par billiga skis som e begangade.

köpa railstång?
här i sunne har vi en fabrik som tillverkar rails ochh snökanoner men de är bara stora rails ex.hustak, wallrides å sånt ... men du kan ju alltid pröva att köpa en fet wallride sätta på bakgården köra lite :P

köpa railstång?
men vissa jibbare som erik strand railar då och då utan twintip utan tar gammla skidor:P

köpa railstång?
Är det nån av er som sett pris på grejer från Northern Rails ? Tror inte det va! Det är ju inte grejer för det privata bruket direkt!

En Britney rail 4600:-
Rollercoaster 34000:-
Wallride 38000:-

Så man avgör ju sj om man vill lägga som billigast 4600:- på en enkel flat rail på 4meter

lilla_B vart har du sett Erik raila med vanliga skidor? Om du syftar på Freeradicals så är det ju mest en sak han bara visar! han kör ju på sina vanliga Twintip

/waster

köpa railstång?
Men vafan ge er! Skidorna går inte sönder om du railar vafan, (nu blev jag ledsen)
Railing är nåt som hör till sporten (för jibbers dåkk)
kanske om du railar på knivblad och sånt men inte av rör och liknande,

köpa railstång?
Åk till närmsta byggvaruhandel, köp som några här ovan säger PVC-rör. Finns i varierade längder och tjocklekar, är av plast och bör fungera utmärkt som rails. Bekymrande dyrt är det inte heller. Tack för mig.

köpa railstång?
curb i Falun sålde en rail förut vet jag. den var nog egentligen avsedd för skateboard men funkar ju lika bra för skidåkning, den gick också att höja och sänka.

köpa railstång?
jag byggde själv en rail för ungefär en vecka sen. köpte ett plaströr på coop forum. vet ju inte om det kommer funka eftersom vintern inte riktigt nått oss här nere i sollentuna än men det kommer nog att funka. men eftersom det här är skrivet 03 antar jag att du redan byggt den.

köpa railstång?
orka köra på tomten...
om du är rädd för att skämma ut dig eller nåt kan du ju sitta hemma då?

KÖR HANDRAILS :D

köpa railstång?
HenningO sa:
"jag vill inte raila på järnsänger eftersom jag har bara ett par skidor"

Varför tror du att stjärnorna började raila, kanske för att de har obegränsad tillgång till sitt märkes jibbskidor.

Blir lite ledsen när man tänker på alla kids som fått nya twintips i julklapp och som kommer paja dom helt innan ens halva säsongen har gått
men who cares?, det är väll det skidorna är till för;P om du inte vill förstöra stålkanterna så har Tanners nya pro model ingen stål kant under bindningen:D

rail fa life

Tillbaka
Topp