Köpa tunga till full tilt

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Hej hej undrar vars man kan köpa tungor till full tilt?

k2 som driver fulltilt..
så alla som säljer k2 borde kunna ta in tungor å sälja, hör med närmsta sportbutik som har k2 saker?

Vad alla är tråkiga, give the grabb some slack....

Jeppenator har svaret, man kan inte köpa från full tilt direkt utan är hänvisad till K2återförsäljare som kan ta hem åt dig, har försökt en del men det är rätt svårt. ganska begränsad tillgång på styvheter och storlekar och full tilt är sega att ha och göra med eftersom deras policy är att inte handla direkt med kund.

Priset är runt $50 per par, vad det blir i sverige vet jag inte men förmodligen en 500spänn.

karln sa:
Vad alla är tråkiga, give the grabb some slack....

Jeppenator har svaret, man kan inte köpa från full tilt direkt utan är hänvisad till K2återförsäljare som kan ta hem åt dig, har försökt en del men det är rätt svårt. ganska begränsad tillgång på styvheter och storlekar och full tilt är sega att ha och göra med eftersom deras policy är att inte handla direkt med kund.

Priset är runt $50 per par, vad det blir i sverige vet jag inte men förmodligen en 500spänn.
låter rätt trist aja har i alla fall kollat med åre skidsport och dom skulle ta in i vinter han sa att dom skulle kosta typ 300

300 är ju inte så fasligt dyrt med tanke på vad det gör för pjäxans användningsområden...

Till alla er som inte förstod vad Stepup menade i sitt inlägg (vilket var ett väldigt välformulerat inlägg, måhända fåordigt, men korrekt) så testa www.google.com Där hade ni fått reda på att Full Tilt är ett företag som tillverkar pjäxor, och deras pjäxor bygger till stor del på att flexen sitter i pjäxornas tungor/plösar... Och givetvis kan man byta till andra tungor... Kan ha varit så att jag spädde på det hela med mitt första inlägg...

Väldigt förenklat kan man säga att genom att byta tungor på Full Tilt (och även Dalbello) kan man få både ett par stenhårda pjuk och ett par tofflor i samma paket, och det för några hundralappar.

Karln: Att det inte går att handla direkt med generalagenten som kund är ingen ovanlighet, så jobbar de flesta generalagenter.

Lima-ko,
Jo det är ju någorluda normalt till och med standardfallet, jag formulerade mig kanske lite felaktigt men kontentan var att det är svårt att få tag på reservdelar till pjäxorna för att man inte kan beställa själv utan måste leta upp en butik som kan ta hem åt dig och att de inte har tillräckligt många tungor för attt möta efterfrågan. Jag har försökt få två olika butiker vid olika tidpunkter att beställa åt mig men i den ena hände ingenting. Full tilt svarade inte ens eller ringde åtminstone aldrig upp med besked såefter ett par veckor tröttnade jag. Till den andra sa de att skiten var slut.

Men jag vet inte andra kanske har bättre lycka

Företag som säljer FT dojjor kan ta in tungor..

Vet ni föresten vilken tunga förra säsongens konflict kommer med? Provade den häromdan och den är ju fruktansvärt mjuk...

oscarius sa:

Vet ni föresten vilken tunga förra säsongens konflict kommer med? Provade den häromdan och den är ju fruktansvärt mjuk...
årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.

PNyberg sa:
oscarius sa:

årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.
Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.
Vill alltså ha en parralell utifrån flexet i färra konflicten, till hur mycket styvare en 8 skulle vara...

oscarius sa:
PNyberg sa:
oscarius sa:

Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.
Vill alltså ha en parralell utifrån flexet i färra konflicten, till hur mycket styvare en 8 skulle vara...
Førra konflicten hade samma tunga som BB Pro...har jag føøør mig.
Jag ær sjukt nøjd med mina pjuck.
En åtta ær nog racing styv då isf.

PNyberg sa:
oscarius sa:
PNyberg sa:
Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.

Om vi fortsätter att prata om själva pjäxan...
Min fot mäter 28,8. Alltså känns 28,5 lite kort. Men å andra sidan skulle väl ett skal större bli för stort?

oscarius sa:
PNyberg sa:
oscarius sa:
Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.

Min fot mäter 28,8. Alltså känns 28,5 lite kort. Men å andra sidan skulle väl ett skal större bli för stort?
När du får i en sula i pjäxan drar säkert foten ihop sig lite. Sen får du klippa tånaglarna ofta.

Provade f.ö. en konflict igår. Fan va 8:an verkar vara styv... Men det blir kanske helt annorlunda om man fixar till innerskon... Schysst att det följer med en 4:a också i alla fall!

Nojlas sa:
oscarius sa:
PNyberg sa:

När du får i en sula i pjäxan drar säkert foten ihop sig lite. Sen får du klippa tånaglarna ofta.

Provade f.ö. en konflict igår. Fan va 8:an verkar vara styv... Men det blir kanske helt annorlunda om man fixar till innerskon... Schysst att det följer med en 4:a också i alla fall!
Okej nice! Iof är min hålfot jävligt grov så det lär bli rätt stor skillnad....
Starkt ha-begär nu. Staaarkt.

oscarius sa:

Överlag är det väldigt svårt att jämföra flex från märke till märke.
Jag körde med BB Pro flex 6 hela förra säsongen och tyckte den kändes väldigt mjuk till en början men då jag vant mig var det väldigt få dagar jag skulle kunna tänka mig en styvare tunga, snarare mjukare då jag lekte mycket i parken.
Jag la ändock händerna på en orange flex 9 i slutet och de är riktigt jäkla styva. De kommer jag enbart nyttja då jag åker pist, bana, eller på annat sätt behöver det där extra stödet som inte flex 6 ger.

Som Nojlas säger kommer din fot säkert dra ihop sig lite (mer böjd=kortare) när du trycker i en sula, speciellt om du har stor hålfot. Den kan även bli smalare, det blev min.

För att se en liten film på hur man byter tunga klicka på "Customizable performance" här http://www.fulltiltskiboots.com/tech.asp

Senast ändrad:
Stl mæssigt så tror jag att det ær bættre att du går på en mindre storlek. Min fot uppmættes till runt 284mm så jag skulle ha 28,5 egentligen. Men jag hade det førr och det var på tok før stort før mig så gick ner till en 27a. Satt perfa efter 2-3 veckors åkande.
Som Lima-ko sa så tycker man att det kænns lite mjukt till en børjan men man vænjer sig.
Varfør de kænns så mjuka ær før att førsta biten ær vældigt mjuk medan den senare blir styvare ju mer man pressar den.

Värt att notera är att det också är vädldigt stor skillnad på att flexa ett par pjuk inomhus i 20 gradig värme jämfört med utomhus i 5 minusgrader.
Du behöver nog inte oroa dig för att de blir för mjuka, en flex 9 tunga med WC Booster skulle nog t.o.m. göra Bodie nöjd.

Senast ändrad:
Okej sluta att jämföra flex mellan vanliga överlapps pjuck och våra 3-delade skönheter... det är inte samma sak.

Senast ändrad:
Nån som testat att montera Booster på FT?
Blir mer o mer sugen på FT, men vill flytta över min Booster ifrån mina gamla pjux.

// Kricke

Krickemannen sa:
Blir mer o mer sugen på FT, men vill flytta över min Booster ifrån mina gamla pjux.

// Kricke
Jag tycker att det inte behövs booster på FT. Har kört med booster i tre år innan. Sen i våras körde jag tre dagar med FT med orginaluppsättningen. Funkade hur bra som helst. Kommer nog inte köra med booster på dessa i vinter då de har ett brett band och fungerar på ungefär samma sätt som boostern skall göra om jag har fattat konceptet rätt. Med ett jämt flex hela vägen fram.

Men det går att montera på dessa om man vill. Kan vara lite tight i bak kanten av pjäxan.

//H

Hasse sa:
Krickemannen sa:

// Kricke
Jag tycker att det inte behövs booster på FT. Har kört med booster i tre år innan. Sen i våras körde jag tre dagar med FT med orginaluppsättningen. Funkade hur bra som helst. Kommer nog inte köra med booster på dessa i vinter då de har ett brett band och fungerar på ungefär samma sätt som boostern skall göra om jag har fattat konceptet rätt. Med ett jämt flex hela vägen fram.

Men det går att montera på dessa om man vill. Kan vara lite tight i bak kanten av pjäxan.

//H
Återigen, Prata med Lima-ko istället.

I dessa fall är det bättre att vända sig till någon som vet vad han pratar om och som faktiskt KAN åka skidor.

Ett litet tips bara...

Jeffa

Sorry jeffa. Jag glömde att jag jobbar med pjäxor, skidor och övrig utrustning 7 månader om året och åker skidor ca 120 dagar om året. Så jag vet verkligen inte vad jag pratar om.

Ber så hemskt mycket om ursäkt du store gud jeffa....

//H

Det är väl dessutom rätt orelevant hur duktig han är på att åka skidor när det handlar om pjäxor?
Om man frågar en person är det en tolkningsfråga och hur han föredrar att en pjäxa ska vara.
Men om man istället går till någon som säljer både FT och Booster så är väl fan chansen större att senare nämnda ger ett mer givande svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp