D
Deleted member 50799
Guest
Köpa tunga till full tilt
Hej hej undrar vars man kan köpa tungor till full tilt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pjäxor självklartakel-spektakel sa:är det pjux eller poker han snackar om
låter rätt trist aja har i alla fall kollat med åre skidsport och dom skulle ta in i vinter han sa att dom skulle kosta typ 300karln sa:Vad alla är tråkiga, give the grabb some slack....
Jeppenator har svaret, man kan inte köpa från full tilt direkt utan är hänvisad till K2återförsäljare som kan ta hem åt dig, har försökt en del men det är rätt svårt. ganska begränsad tillgång på styvheter och storlekar och full tilt är sega att ha och göra med eftersom deras policy är att inte handla direkt med kund.
Priset är runt $50 per par, vad det blir i sverige vet jag inte men förmodligen en 500spänn.
årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.oscarius sa:Företag som säljer FT dojjor kan ta in tungor..
Vet ni föresten vilken tunga förra säsongens konflict kommer med? Provade den häromdan och den är ju fruktansvärt mjuk...
Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.PNyberg sa:årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.oscarius sa:Företag som säljer FT dojjor kan ta in tungor..
Vet ni föresten vilken tunga förra säsongens konflict kommer med? Provade den häromdan och den är ju fruktansvärt mjuk...
Førra konflicten hade samma tunga som BB Pro...har jag føøør mig.oscarius sa:Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.PNyberg sa:årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.oscarius sa:Företag som säljer FT dojjor kan ta in tungor..
Vill alltså ha en parralell utifrån flexet i färra konflicten, till hur mycket styvare en 8 skulle vara...
Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.PNyberg sa:Førra konflicten hade samma tunga som BB Pro...har jag føøør mig.oscarius sa:Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.PNyberg sa:årets konflict ska komma med 2 tungor...en 4a och en 8a. BB Pro har en 6a och den kan væl jæmføras med ett ha en salomon pjæxa med ett flex på strax øver 100.
Vill alltså ha en parralell utifrån flexet i färra konflicten, till hur mycket styvare en 8 skulle vara...
Jag ær sjukt nøjd med mina pjuck.
En åtta ær nog racing styv då isf.
När du får i en sula i pjäxan drar säkert foten ihop sig lite. Sen får du klippa tånaglarna ofta.oscarius sa:Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.PNyberg sa:Førra konflicten hade samma tunga som BB Pro...har jag føøør mig.oscarius sa:Tack det vet jag. Men jag undrar vad <b> förra </b> säsongens konflict kommer med. Dom reas ut på alpingaraget och jag undrar som sagt vilket flex det är, eftersom jag tycker dom var alldeles för mjuka.
Om vi fortsätter att prata om själva pjäxan...
Min fot mäter 28,8. Alltså känns 28,5 lite kort. Men å andra sidan skulle väl ett skal större bli för stort?
Okej nice! Iof är min hålfot jävligt grov så det lär bli rätt stor skillnad....Nojlas sa:När du får i en sula i pjäxan drar säkert foten ihop sig lite. Sen får du klippa tånaglarna ofta.oscarius sa:Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.PNyberg sa:Førra konflicten hade samma tunga som BB Pro...har jag føøør mig.
Min fot mäter 28,8. Alltså känns 28,5 lite kort. Men å andra sidan skulle väl ett skal större bli för stort?
Provade f.ö. en konflict igår. Fan va 8:an verkar vara styv... Men det blir kanske helt annorlunda om man fixar till innerskon... Schysst att det följer med en 4:a också i alla fall!
Överlag är det väldigt svårt att jämföra flex från märke till märke.oscarius sa:Alright.. Om så är fallet är 6an betydligt mjukare än mina salomon med 110... Visst flexar dom olika, men dom känns iaf mjukare.
Det heter plös ditt jon!Stepup sa:Hej hej undrar vars man kan köpa tungor till full tilt?
nej, det heter tunga.Jens8703 sa:Det heter plös ditt jon!Stepup sa:Hej hej undrar vars man kan köpa tungor till full tilt?
Tongue på engelskaStepup sa:nej, det heter tunga.Jens8703 sa:Det heter plös ditt jon!Stepup sa:Hej hej undrar vars man kan köpa tungor till full tilt?
om man översätter tongue till svenska blir det dock tunga.oscarius sa:Tongue på engelskaStepup sa:nej, det heter tunga.Jens8703 sa:Det heter plös ditt jon!
Plös på svenska
Tunga = Svengelska men funkar lika bra.
Ja stepup det kallas för direktöversättning och ger helt felaktiga meningar och ord, som i detta sammanhang.. plus att det låter sjukt fult att säga tungaStepup sa:om man översätter tongue till svenska blir det dock tunga.oscarius sa:Tongue på engelskaStepup sa:nej, det heter tunga.
Plös på svenska
Tunga = Svengelska men funkar lika bra.
Ska vi börja kalla pjäxor för kängor för att det närmsta svenska ordet till boot är känga?Stepup sa:om man översätter tongue till svenska blir det dock tunga.
Kolla med Lima-ko...Krickemannen sa:Nån som testat att montera Booster på FT?
Blir mer o mer sugen på FT, men vill flytta över min Booster ifrån mina gamla pjux.
// Kricke
Jag tycker att det inte behövs booster på FT. Har kört med booster i tre år innan. Sen i våras körde jag tre dagar med FT med orginaluppsättningen. Funkade hur bra som helst. Kommer nog inte köra med booster på dessa i vinter då de har ett brett band och fungerar på ungefär samma sätt som boostern skall göra om jag har fattat konceptet rätt. Med ett jämt flex hela vägen fram.Krickemannen sa:Nån som testat att montera Booster på FT?
Blir mer o mer sugen på FT, men vill flytta över min Booster ifrån mina gamla pjux.
// Kricke
Ok, tack för tipset Jeffa!jeffa sa:Kolla med Lima-ko...Krickemannen sa:Nån som testat att montera Booster på FT?
// Kricke
Tror han kör med FT och Booster...
Återigen, Prata med Lima-ko istället.Hasse sa:Jag tycker att det inte behövs booster på FT. Har kört med booster i tre år innan. Sen i våras körde jag tre dagar med FT med orginaluppsättningen. Funkade hur bra som helst. Kommer nog inte köra med booster på dessa i vinter då de har ett brett band och fungerar på ungefär samma sätt som boostern skall göra om jag har fattat konceptet rätt. Med ett jämt flex hela vägen fram.Krickemannen sa:Nån som testat att montera Booster på FT?
// Kricke
Men det går att montera på dessa om man vill. Kan vara lite tight i bak kanten av pjäxan.
//H