Köpa utrustning i USA innan resan

maenge

Ny medlem
Hej!

Vi ska åka till Colorado, Vail och i närheten i 2 veckor i januari.

Eftersom vi ska vara i Panama i 3 veckor innan vill vi inte släpa med våra brädor hemifrån utan tänkte köpa nya snowboards i USA och sedan ta hem dom.

Hur bär man sig åt? Vi har ganska så specifika krav på de brädor vi vill ha, så helst skulle vi vilja att vi kunde beställa dom någonstans och sedan bara hämta upp dom. Vi vill ju inte slösa en möjlig puderdag på att gå i affärer och leta efter brädor.

Är det någon som har gjort något liknande eller har tips på affärer eller dylikt?

//Magnus och Linda

Hej!

Välj ut vad ni vill ha och beställ dessa till de hotell ni skall bo på, det funkar utmärkt. ( det finns många bra erbjudanden hela tiden ) passa på att köpa en extra bräda och ta med hem till någon kompis då utbudet av specialbrädor är mycket större.

Lycka till

Hej!

Tack för svaret!
Så du beställde från internet med leveransadress till hotellet? Brukar hotellen gå med på det? Vi kan ju inte ta emot brädorna själva.

Jag beställde massa grejer till USA innan jag åkte dit den här säsongen, snackade med en kille på tgr och kollade om jag kunde skicka det till hans adress dit jag skulle. Beror ju på om man känner att man kan lita på personen i fråga dock men jag hade 3 stora fina lådor fullsmockade med grejer från BC.com när jag kom fram ;)

Hotellen som jag beställt till har inte haft några problem med det, den servicen ingår.
Sist hade dom tom burit upp grejorna på rummet.

Beror ju så klart vart man bor.
Om man bor på ett riktigt hotell borde det inte vara några som helst problem.
Du kan ju maila dem innan och fråga.
Om du bor på ett vandrarhem/hostel/motell då kan det ju vara lite knepigare.

OK, hur pass länge har du haft era grejer stående på hotellen innan du har kommit?
Jag menar, hur pass långt innan resan beställdes grejerna? Man vill ju inte riskera att grejerna inte har kommit när jag kommer fram.

Leveranstiden brukar vara 2-3 dagar, det har aldrig varit några problem med leveranserna. Ofta så står leveransvilkoren på sidan du väljer att handla ifrån.

Jag undrar därför att vi ska vara i Panama i 3 veckor innan vi åker till USA. Därför skulle jag helst vilja beställa grejerna hemifrån sverige innan vi åker.
Jag menar är det ok att hotellet har grejerna i 3 veckor innan jag kommer dit? Hur pass lång tid har du haft grejerna på hotellet innan ungefär?
Dessutom vill man ju gärna handla om man hittar något kanonerbjudande också.. då kan det bli ganska långt innan resan.. :)

Beställ från Panama. Jag skulle inte chansa på att hotellet har koll på grejorna flera veckor.

Vet inte om de har vad ni letar efter men på www.rei.com kan ni beställa från Sverige och få leverat till en av deras affärer. Kollade lite på nätet och de har butiker i Colorado, dock inte Vail. Har beställt via telefon från Sverige och hämtat up i affär, det brukar inte vara något problem. Går ni med som medlemmar får ni dessutom återbäring:-)

NNNN

Låter bra!

Är det någon som har förslag på liknande sidor där man kan beställa till en specifik butik?

Tjee man!

www.dogfunk.com Sjukt bra butik! Bara att beställa + gratis frakt över en viss summa (vilket ni hamnar på eftersom ni köper mycket geear)

Finns även en hemsida som heter usoutdoorstore.com (eller något sånt). De har sin butik i oregon (0% tax) så de är lite billigare, och de erbjuder även kostnadsfri frakt!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp