Köpa Völkl supersport 5!?

TSullivanM

Ny medlem
Jag har ett par 168 cm långa 5* som jag är mycket nöjd med. I 168 cm är det en skida som är ganska lättsvängd och funkar bäst på lite hårdare underlag. Om jag åker riktigt fort kan jag uppleva dem som aningen fladdriga, men det beror antagligen på att de är så pass korta. Har inte använt dem särskilt mycket utanför pisten (ett par åk i ~15cm lössnö), men de funkar hyggligt även där. Jag köpte dem för att köra kortare svängar i pist och för det är de perfekta!

Ska du beställa på nätet så finns det faktiskt en annan tysk som är billigare: http://www.snow-how.de/index.cfm?CF...D=1022&BackParam=SkierCross&BackParamWhat=All
Fri frakt på beställningar över 350 Euro. Beställde mina därifrån utan problem.

Okej, det låter ju bra. Ungefär vad jag tänkt mig då. får man fråga hur lång du är som kör på ett par 168 cm? jag är själv 172 cm och ganska lätt :)

Jag är 183 cm och väger 75 Kg. Jag tycker att skidan i 168 cm är ganska lik en slalomskida, dvs om jag skulle vilja köra STORA storslalomsvängar riktigt fort antar jag att modellen på 175 cm är bättre (har dock inte provat den).

Har ett par Supersport 6star 176cm som jag nyttjar som pistcarvers, är grymt nöjd. Är 176cm lång väger 89kg.

Har för mig att 6star är lite hårdare än 5star annars ganska lika.

mvh
crille

Tillbaka
Topp