Köpråd on/offpistskida!

bluebanana

Ny medlem
Köpråd on/offpistskida!
Hej! Söker råd inför köp av nya skidor inför den kommande säsongen! Har tidigare säsongat i de svenska fjällen, men nu är det dags att bege sig ner mot alperna och jag förmodar att det kommer bli en del offpist och puder! Jag är dock ganska oerfaren offpiståkare ännu och känner därför att jag vill ha en skida som även funkar i pisten. :D

De skidor jag har kikat på är Atomic Century, K2 Gotback, Völkl Aura, Line Pandora, Line influence 105 eller Line soulmate.

Jag är tjej, men 178 cm lång. Vet därför inte om aura, soulmate eller pandora blir för korta med sina 170 respektive 172 och 172 cm?!

Vad tror ni? :)

Köpråd on/offpistskida!
Skidorna kan inte känna av hur lång du är så det spelar mindre roll. Däremot är det skillnad om du väger 50 eller 75 kg. Lite tyngre, lite längre är tumregeln.

Köpråd on/offpistskida!
Kan rekommendera ett par "Fischer Motive" Dom fungerar perfekt i svenska off/on-pister. Och hade dem även i alperna, i pisten inga problem, o prova de även i off-pisten, där funkar de om du inte kör någon extrem off-pist. och som inte så erfaren som du säger, så funkar de utan problem. Dock har jag ett par andra när jag vill va mer seriös i off-pist åkningen. :)

Tillbaka
Topp