köra utan stavar = coolt?

awskr

Ny medlem
jag åker inte skidor men jag har sett att många ghetto snubbar börjat köra utan stavar? det är ju nästan lika fult som grillz?!?! hur kan åkning UTAN stavar blivit coolt helt plötsligt?

de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

tycker själv de ser snyggt ut utan stavar.. det är framtiden.

jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

Då tycker jag nästan blades ser bättre ut, lättare och smidigare också väll?

jeppenator sa:

Jag tycker man får sämmre balans utan stavar !

jeppenator har ju helt rätt, vad ska man med stavar till om man ändå bara ska jibba? Det är ju annat om man åker lite pist och lite park för i pisten kanske man borde ha stavar haha

Jag längtar tills den dan när alla kör utan stavar Då kommer parken va som ett jävla zoo där alla står vis staketen o skrattar åt alla små kaniner som hoppar runt, hahaha!

vafan? varför ska vi ta efter snowboard åkarna hela tiden. jag tycker iaf att det blir bra mycket lättare med stavar.

jocke_92 sa:
jag tycker det är skönt att ha utan stavar men man ska ha stavar på tävingar tycker jaa
'
När väl ett pro har tagit första smällen genom att köra utan stavar på tävling och det blir mer accepterat hos dommarna så kommer man kunna köra utan stavar på tävlingar också. Vad finns det för anledning att köra med stavar om du inte ska piska käppar i pisten?

erik_lindhe sa:
Jag längtar tills den dan när alla kör utan stavar Då kommer parken va som ett jävla zoo där alla står vis staketen o skrattar åt alla små kaniner som hoppar runt, hahaha!
varför ska inte snowboard åkande jibbers ha stavar om skidåkande ska det?

min åsikt är att det ser töntigt ut om man skippar stavarna! skidor och stavar har länge varit tillsammans och så ska det förbli :) (hoppas jag) !

det blir fel utan stavar, så är det bara, det känns inte rätt så fortsätt med stavar

det är ju bara för att det är nytt. jibbing är ju nytt också, ska man tycka det är fult också för att det är nytt?

Mathew sa:
erik_lindhe sa:
Haha, jag säger inte att ni inte ska ha de, utan att de ser kul ut när ni har de!

Senast ändrad:
erik_lindhe sa:
Mathew sa:
erik_lindhe sa:
Haha, jag säger ite att ni inte ska ha de, utan att de ser kul ut när ni har de!
Ser lika dant ut nät ni åkar. bara att ni inte är vana att se skidåkare.

Mathew sa:
erik_lindhe sa:
Mathew sa:
Haha, jag säger ite att ni inte ska ha de, utan att de ser kul ut när ni har de!
Nej de ser verkligen inte likadat ut när vi åker, med skidor ser man ut som inlines åkare, de ser fult ut. Med snowboard ser man ut som skateboard åkare, det ser bra ut!

erik_lindhe sa:
Mathew sa:
erik_lindhe sa:
Nej de ser verkligen inte likadat ut när vi åker, med skidor ser man ut som inlines åkare, de ser fult ut. Med snowboard ser man ut som skateboard åkare, det ser bra ut!
HAHA eller inte !! Jag har kört snowboard innan och det är typ samma sak.

Mathew sa:
erik_lindhe sa:
Mathew sa:
HAHA eller inte !! Jag har kört snowboard innan och det är typ samma sak.
Fattaru inte att de inte finns nå rätt eller fel, jag tycker de ser kul ut utan stavar, inte du, ok? Jaaa! Inte för ja fattar va de spelar för roll om du kört bräda innan?

Senast ändrad:
Det är sjukt töntigt att köra utan stavar...Slänger vi stavarna bli vi ett steg närmre bladeåkarna och freestyleåkarna i OS och vem vill det? inte jag i all fall.

Länge leve stavarna!

Senast ändrad:
skidåkarna kommer aldrig bli lika snowboardåkarna :D! min åsikt är att det är att förstöra skidåknings vågen då kan alla lika gärna börja åka snowboard på direkten!

de är skönt som fan utan stavar. men man vill ju inte förknipas med snowboad åkare så jag behåller min stavar på :P

Får man fråga vad tråden ska leda till? Är det någon som ska erkänna: Okej, ni har rätt?

Det är ju bara att inse att man tycker olika och tur är väl de?

Utan stavar ser många ut som femåringar som tar första åket ned för barnbacken. Skidor utan stavar är som macka utan bröd typ. Men det är ju individuellt också. Visst vill man köra utan stavar så gör man det. (:

Om man nu ska skippa stavarna kan man väl lika gärna köra sån där freestyle som dom kör på OS. Utan stavarna hamnar man alldeles för långt ifrån den alpina skidåkningen tycker jag. Och det är väl ändå meningen att det ska finnas klara band mellan pistsmisk/BC och jibbing?? Jag skulle iaf inte vilja att varje disciplin blir en helt egen idrott... synpunkter...??

Tillbaka
Topp