köra utan stavar = coolt?

krrilleeee sa:
tycker sporten håller på att omvandlas till freestyle mer och mer te.x så blir tricken svårare med alla 1440:s och trippel och dubbelflippar, var ska utväcklingen av tricken ta slut? och nu åker ju allt fler med utan stavar så snart äre inte mycket som skiljer sporterna åt.
WORD!

carolinee sa:
det ser ju löjligt ut. det är bara små barn och nybörjare som kör utan stavar.. och de på gayblades
som jossi wells brorsa han va 14 år körde sjukt i hoppen men han hade fan inte ens lärt sig åka med stavar! tragiskt.

nike_k3 sa:
Om man nu ska skippa stavarna kan man väl lika gärna köra sån där freestyle som dom kör på OS. Utan stavarna hamnar man alldeles för långt ifrån den alpina skidåkningen tycker jag. Och det är väl ändå meningen att det ska finnas klara band mellan pistsmisk/BC och jibbing?? Jag skulle iaf inte vilja att varje disciplin blir en helt egen idrott... synpunkter...??
äntligen en vettig människa...

Möjligheten att åka utan stavar i en park tycker jag är skönt, iaf om man vi träna lite. Man blir mycket mer rörlig och man kan träna in tricken. När man väl känner att tricken sitter kan man ta fram stavarna och försöka på samma sak.

Om ni tycker att det är töntigt, säg det då till Jon Olsson, han tränade utan stavar inför US Open. Som jag har nämnt tidigare så tycker jag att det är en smaksak, likadant som om att några tycker om lakrits och några gör inte det:P

nästa säsong blir de till å droppa stavarna i parken..

dock så kan dom behövas på transportsträckorna och i pisten då de underlättar "Vanlig" skidåkning betydligt.

men i parken.. NO WAY... den stavlösa tidsåldern närmar sig

erik_lindhe sa:
Jag längtar tills den dan när alla kör utan stavar Då kommer parken va som ett jävla zoo där alla står vis staketen o skrattar åt alla små kaniner som hoppar runt, hahaha!
Och varför kan inte alla stå och skratta åt "små kaniner som hoppar runt" med stavar då?
ser ju ungefär likadant ut, förutom att man inte har 1m långa alurör i varje hand?

Sen om man ska vara språk polis så säger ju du faktiskt att alla står och skrattar åt alla vilket blir åt sig själva...

Men det är ju hela poängen... att man ska ha ROLIGT här i livet!

BraedarN sa:
Skidor utan stavar är som potatismos utan mos
Njaeee... för att få det där med moset att stämma så är det som skidåkning utan skidor men en mer seriöst svar så är det ju som potatismos utan kryddor (visst det funkar men det är lite smaklöst..)

jeppenator sa:
nästa säsong blir de till å droppa stavarna i parken..

dock så kan dom behövas på transportsträckorna och i pisten då de underlättar "Vanlig" skidåkning betydligt.

men i parken.. NO WAY... den stavlösa tidsåldern närmar sig
kan bara instämma och hålla med, kommer nog börja köra lite utan nästa år då stavar inte är mer än direktionsvisare i pisten typ med den "nya" carving tekninken så klarar man sig ju utan stavar både i park och viss pist åkning, dock är det ju skönt att ha lagom långa som combo om man vill åka lite offpist emellan och kanske staka sig lite (vad de nu skulle vara bra för...

Senast ändrad:
orkar inte ens läsa alla inlägg, men J***A amatörer som tror att det ser snyggare ut utan stavar... lär er åka skidor först.... + det ser f*n så mycket bättre ut med stavar än utan....
men visst vill ni åka som freestyle åkarna i OS så gör det (gymnaster med skidor på fötterna)

Senast ändrad:
jag tycker fortfarande de e fult men om man typ hoppar as små hopp och bara leker e de smuthh

Jonek sa:
orkar inte ens läsa alla inlägg, men J***A amatörer som tror att det ser snyggare ut utan stavar... lär er åka skidor först.... + det ser f*n så mycket bättre ut med stavar än utan....
men visst vill ni åka som freestyle åkarna i OS så gör det (gymnaster med skidor på fötterna)
helt rett, åka utan stavar är fan det töntigaste påhittet någonsin. varför åka utan? så coolt kan det fan inte vara att se ut som en pingvin!

knb sa:
jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

tycker själv de ser snyggt ut utan stavar.. det är framtiden.
jag tycker igen att stavarna ger mera stil, dom behövs att staka fart någånstans.
jag skulle aldrig själv skida utan stavar.. men bra point jeppenator:)
jag håller med jeppe där men helt klart. det är snyggare att jibba med stavar än utan men för att just träna. själv så lämnar jag stavarna i liftstugan nåt åk bara för att lära mig grabsen bättre å kunna hålla kvar. för med stavar så har iaf jag bara 2 fingrar att graba med men utan blir det ju hela handen :D

erik_lindhe sa:
jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

tycker själv de ser snyggt ut utan stavar.. det är framtiden.
Då tycker jag nästan blades ser bättre ut, lättare och smidigare också väll?
precis måste väll kunna snurra snabbare ,, aahaha

Är lite inne på det som jeppe säger.. Stavar i park ser bara onödigt ut.. (kanske är ganska onödigt med?) Farten får man ju ändå från slopen innan hoppet.. Sen måste ju stavarna bara vara ivägen när man ska snurra och landa trick?

man åker inte utan stavar för man tror man är cool!!!! man åker utan för man tycker det är skönare och kan träna grabar lättare cpn!!!

@ linder,

Om du tycker att stavar inte tillför någonting med den "nya carvingtekniken" så kanske du skulle ta och gå en kurs och få lite tips på din teknik...

man gör väl som man vill...om man tycker att de e skönare utan så får man väl köra utan...man kan ju köra lite både och

Jag tycker personligen att det är snyggare att åka med stavar, och det kan bero på flera saker..bland annat att det ofta ser mest fladdrigt och okontrollerat ut utan. Bara vissa är tillräckligt säkra och har så pass snygg stil att de kan åka utan tycker jag.
Jag tycker inte att alla ska göra det, dvs man åker inte snyggare bara för att man åker utan enligt mej ^^

..men man gör som man vill.. jag påstår inte att jag har jätte snygg stil, men jag, som många, andra åker utan ibland dels för att det är fritt, skönt, enklare att ta grabs och lättare att spinna snabbt.

ni som tar ghetto trenden och liknande som jämförelse måste ju ändå ta i åtanke att ghetto trenden håller på o falla ifrån mer och mer allafall inom svensk skidåkning

Men stavarna i sig gör egentligen inte jibbninen bättre när man åker det är bara en pryl som man ska använda utav i nedfarter samt att transportera sig framåt med, skidåkare kan ju inte lossa bindningen å putta på för att ta sig framåt som brädåkare kan så därför har man stavar BLand annat. I parken är stavar onödigt å man kan ju göra mkt bättre grabs bl.a( mindre att tänka på utan dessutom ) . så det e ju inte alls fel att ha utan.

det är kul och se hur många personer som kommer med åsikter som är bestämda att deras är den rätta och att alla andra ska läsa detta, stanna upp o utbrista: "ÅÅ HAN HAR RÄTT!".

jag tror nog de flesta åsikterna tagits upp sisådär en 5-6 gånger och ni har nog fått med alla infallsvinklar osv. och vad har ni kommit fram till? att vissa gillar stavar, och vissar gillar att åka utan stavar. folk tycker olika, vilken överrasknig, jag är förvånad.

ska bli kul o se hur många sidor till det blir där folk skriver sina åsikter som redan tagits upp ett antal gånger :).

lycka till, pusspuss.

Tillbaka
Topp