Kore 105 VS Kore 117!

Vilken skida är bäst för att åka i Sverige framför allt Åre? Ja har själv tänkt att 105:an är bättre passad för ja åker ju inte till japan och behöver 117mm under fot och att 105 är smalare och enklare att åka i skog i åre. men annars vet ja inte, kom gärna med fler synpunkter!

tack på förhand :D

termons

Aktiv medlem
Du har tänkt rätt.:) Kommer inte på några andra synpunkter.

Edit. Kore 105 är ganska lätt om du inte planerar att tura. Du får troligtvis litet mer stabilitet i dålig snö med en litet tyngre skida...

Senast ändrad:

Marboh

Aktiv medlem
Den stora frågan som alltid är vad vill du optimera mot, var ligger din sweetspot. Vill du ha ner allaround eller maximera flyt på puderdagar.

Den stora frågan som alltid är vad vill du optimera mot, var ligger din sweetspot. Vill du ha ner allaround eller maximera flyt på puderdagar.
Ja tror nog jag är mer sugen på att ha nånting hårdare än mina candide 2.0, lite mer charge, dem är 102 och tycker ändå dem flyter tillräckligt bra så 105:an kanske är smartast? om inte 117 är styvare än 105

Tottek

Aktiv medlem
Ja tror nog jag är mer sugen på att ha nånting hårdare än mina candide 2.0, lite mer charge, dem är 102 och tycker ändå dem flyter tillräckligt bra så 105:an kanske är smartast? om inte 117 är styvare än 105
1000005!! 117 blir overkill i Åre för det mesta

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp