Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
för någon har missat lite i skolan .CrashX sa:så härFLyEr sa:vet inte om jag är ovanligt blåst men med att armvecket sk ha en 90 graders vinkel när staven är i backen, ni menar alltså en RAK arm?
http://i13.tinypic.com/6jdvajb.jpg
och fan, du hann före.Jhunt sa:När en vinkel är rät ritar man en fyrkantig vinkelCrashX sa:så härFLyEr sa:vet inte om jag är ovanligt blåst men med att armvecket sk ha en 90 graders vinkel när staven är i backen, ni menar alltså en RAK arm?
http://i13.tinypic.com/6jdvajb.jpg![]()
Komma längre ner? Hum, jovisst men det är ju staven på motsatt sida dvs. den som ej är i backen som man lyfter för att markera med. En markerad stavisättning är ju fortfarande önskvärd för att få till motrotationen. Om man bara åker efter skidornas skärning så kan man knappat anses vara en god skidåkare.Anders43 sa:En stavvinkel på 90 grader är ju från den gamla skolan med parallellsvängar och hela joxet med högavlsatning etc. I takt med mer skärning på laggen=djupare position i svängen vid piståkning så bör staven vara kortare. Ett tips är att ju grymmare du är i pisten ju kortare stavar annars blir det en lite konstig rörelse med en stavisättning med en lång stav "över huvudet" om man överdriver lite...sen kanske inte en markerad stavisättning är helt enligt the new school heller, men de flesta gör någon form av markering i alla fall. I parken är väl stavar mest i vägen om jag fattar saken rätt och offpist så stökar ju snödjupet till det. Med andra ord tänk till hur du själv åker, samt var och välj därefter. Själv är jag gammal skidlärare på 193 och 135 cm stavar som är på väg ner i längd (blir nog 125 nästa vecka) Ride on!!
mennen med kortast stavar, lägsnt tshirt och bäst jibbskillz ä då jag!Smoerjmej sa:I min något begränsade jibb-bekanstkapskrets så har vi en hierarki. Kortast stavar i förhållande till kroppslängd är coolast, får alla tjejer och vinner bilar på bingolotto o.s.v. Det råkar även falla sig så att den som är bäst på att jibba har de kortaste.
Herren på täppan i stavligan har 55% av sin kroppslängd (stavens längd / kroppens längd)
Tvåan 56% och jag som iochmed mina långa stavar är sämst har 59%.
Det är väll en smaksak, men ett tips skulle kunna vara att kapa 5 eller 10 cm i taget tills du hittar en längd som känns bra för dig.