Kostnader på frakt

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Kostnader på frakt
Tja..

Kanske ska handla hjälm online från backcountry.com. Men då undrar jag om det är någon som vet hur mycket det kostar i frakt ungefär. Efter att ha kollat runt lite så märkte jag att man också ska betala tull? Hur mycket kostar det? Och sen undrar jag om det blir någon kostnad i Sverige typ för tullen här eller nåt sånt.

Alltså hur mycket lär det gå på ungefär om hjälmen kostar 800 spänn (120 Dollar).

pz..

Kostnader på frakt
Föresten någon som vet vad Interplaza är? Ska tydligen vara Giros svenska distrubitör. Någon som vet var dom finns och om man kan handla där?

pz..

Kostnader på frakt
tull vette fan om man måste betala men skatt lär du ju få pröjsa, räkna kallt med +25% på priset..

men hjälm, den går ju sönder om man slår i skallen för hårt, det gör inte en mössa! tänk på det :P

Kostnader på frakt
frakten kostar 48 dollar * 6,70 ca. Det ser du om du avbryter beställningen om du fyller i din adress. Dvs om du köper nåt mer. Ev tull 14% och moms 25%.

Kostnader på frakt
För att förtydliga och förvirra så lägger man på moms på BÅDE varan och fraktkostnaden. Tullavgiften vet jag inte om den läggs även på frakten. Sedan skall du inte bli förvånad om posten tar ut en hundring eller två i någon skum avgift, såvida du inte skickar med annat företag ex. vis DHL eller UPS.

Skall du slippa undan billigare så måste du vara bundis med företaget du köper från och förmå dem att skriva ett lägre pris på faktura och fraktsedel (det är ju där tullen hämtar information om hur mycket pengar de skall lägga på).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp