Kramp?

charmed

Ny medlem
Kramp?
När jag åker får jag kramp i utsidan av min vänstra fot ( den foten som är fram på brädan ) mina bindnignar är vinklade rakt fram i prinicp båda, den vänstra är nåra grader frammåt men inte mycket. Väldigt störande, vet någon vad det kan bero på ?

Kör på Van Hi standard skor och Evol bindnignar, kan det vara något med dom eller åkstil?

Tack på förhand

Kramp?
Jag är inte helt säker men det kan vara så att du har en väldigt hög hålfot och det gör så att du inte får tillräckligt med stöd. Köp en hålfots inlägg om du inte redan har det. Det kan vara det som är problemet.

Kramp?
Det finns en del klassiska standard kramper, men just utsidan av foten? kan du speca mer vart det är

Kramp?
på den runda utsidan av foten som pekar rakt ut åt vänster ifall du står rakt upp, vet inte om du förstod det där.

Och pytte pytte lite åt vänster under foten men det är ytterst lite mest av krampen kommer på själva sidan utav foten.

Kramp?
...kan vara härligt!
Utan att vara snowboardåkare, men med känsla för fötter och egna problem, kan det, betoning på kan, vara så att du har något för stor pjäxa och din främre fot får en del större belastning, vilket leder till att den spänner sig, motsvarande hålfoten vid sk. "skridskokramp".
Sk. anatomiska fotstöd är alltid bra, men tänk på att den tas fram med belastad hålfot, vilket gör att den inte hjälper vid större problem.
Gubben!

Kramp?
Det kan vara vanlig "skridskovärk" den försvinner om du åker mer. Men det låter som du kanske har för liten vinkel på bindningen. Vinkeln är ju en smaksak jag kör själv, regular, med 24 grader på vänster samt 6 eller 9 på höger (kommer inte ihåg). Mina vinklar är möjligen inte idealiska för jibbning och eller mycket switch åkning men passar mig bra och ingen kramp får jag heller. Det kan vara värt ett försök för att se om det är detta det beror på.

Kramp?
Hade det hänt mig hade jag skyllt på att jag var otränad. Men det kan jag ju inte säga till dig, eller?

Själv har jag problem med kramp i själva hålfoten, fast sällan.

Kramp?
hmm... det kan kanske vara att du knyter skon för hårt.
testa å knyt den så löst du vågar utan att få allt för mkt glapp i häl osv. Då kan det inte ha och göra med att dte kommer ut för lite blod i foten iaf.

Kramp?
För länge sedan när jag hade 0-graders vinkling på bindningarna så fick jag också ont precis där du beskriver (tror jag), speciellt när jag åkte lift.
Nu när jag åker med 21 graders vinkel på framfoten så får jag inte ont längre. Så testa om det hjälper att ställa om vinklarna.

Kramp?
Har själv lite erfarenhet av kramp.
För mig försvann problemet eller blev ohyggligt mycket bättre när jag köpte mina nuvarande pjäxor som jag lät gjuta efter fötterna (Salomon Malamute).
Det är också en träningssak.
Åker till alperna t.ex en vecka får du räkna med kramp.
Stannar du 2v eller mer försvinner den.
Detta beror på syreupptagningen i fotens vävnader och den kan du träna upp innan du åker.
Stretching efteråt inverkar oxå.

Lycka till /GnarF

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp