kraschad backflip.

Dattobz

Ny medlem
kraschad backflip.
Hejhej.

Gjorde mitt första försök på backflip idag.
Slutade inte så lyckad landade på huvudet 10 meter från hoppet...
skar mig på näsan med stålkanten ;-)
Klantigt värre?

Tips för att slippa detta scenario igen?

Mvh Tobias

kraschad backflip.
hej
du verkar ju vara en förstaklassens tokfan. man drar väl inte på ett hopp på 10m första gången man gör något nytt? speciellt inte en volt.

med volten kan jag tyvärr inte hjälpa dig(har inte ens försökt). tajma och fullfölj är allt jag kan säga. ganska brant hopp är väl bra för en backflip antar jag. hoppa in dig så du får bra höjd och är van vid hoppet men före det kan du ju alltid ha testat på en trampolin eller något!

lycka till!

kraschad backflip.
men herregud, tål lite smärta pojk... åka skidor gör ju alltid ont, gå upp och försök igen tills du klarar det!

kraschad backflip.
Bravo! Det är klart man ska ta i rejält från början. Jag hänvisar till det gamla kinesiska ordspråket:

"Man skall icke bara lära sig hoppa, man skall lära sig krascha också."

Jag är expert på att krascha. Försökte med frammåtvolt igen i jul, men landade på ryggen som vanligt. Om du vill ha lite tips så är det bra att testa volter på trampett eller studsmatta. Sen är nog frammåtvolt säkrare än bakåtvolt om man inte vill bryta nacken.

kraschad backflip.
Grupperingen är allt, ryck runt, försök tänk dig att hela kroppen ska flyga uppåt, framåt, och att dina hälar ska flyga runt dina axlar som du ska tänka dig att du låser, och att du utnyttjar resten av kroppen för att rotera runt den punkten, och så grupperar du, så du får mer fart, och när du ser marken, sträck ut.

Eller hur...? Det är så jag gör på playstation i alla fall...

kraschad backflip.
Bygg en ordentlig kick, skotta mycket snö i landningen (gör landningsområdet stort, man vet aldrig var man landar) och ta rejält med fart. Luta bakåt i uthoppet och tryck ifrån. Ett halvt varv för mycket gör mindre ont än ett halvt varv för lite! Slappna av och fokusera blicken på den tilltänkta landningen när den dyker upp i synfältet. Om ratationen är för mycket, räta på kroppen. Tiden i luften känns lång, utnyttja tiden!
Försök aldrig i bigjump första gången, då gör det ont...

kraschad backflip.
Hur kan det göra mindre ont om man gör ett halvt varv för mycket än om man gör ett halvt varv för lite?

Man landar väl ändå på huvudet eller....?

kraschad backflip.
Först hoppar man ett eller två ljushopp, gå inte ut med böjd rygg i uthoppet, då låser man sig offtast. Försök istället att slänga runt fötterna runt huvudet.
När du ligger uppochner böjer du nacken och tittar efter landningen (du märker om du har snurrat för sakta).
När du ser landningen sträcker du ut kroppen rakt för att stanna rotationen. Landa med böjda ben för bättre balans.
När du lärt dig detta lägger du på en iron eller en grab för att se grym ut.
Hoppas det går bättre nästa gång.

kraschad backflip.
Du har ju redan gjort hälften, att våga försöka.
Tänk på att det är jäkligt lätt att överrotera om du grupperar en bakåt och det gör ont att landa efter ett och ett halvt varv, jag har testat. Bygg ett hopp med rejäl kick och brant landning, ta i och släng armarna över huvudet och titta så långt bakåt du kan så brukar det ordna sig. Räkna med ett par krascher innan du sätter den dock.
/Tjackman

kraschad backflip.
vad är de för svar....upp o hoppa! ligg inte där som en hösäck!! kör igen..bit ihop o linda om benbrotten..man lever bara en gång..volten sitter där en vacker dag..

kraschad backflip.
gött det är precis som det skall vara jag har testat på volt nåra gånger men det e i offpisten....man skall vara extrem det e det som gäller!!

kraschad backflip.
Först måste jag säga att det var friskt vågat. Det tog ett tag och många onda kroppsdelar för min del att sätta backflip men försök igen!!! det går efter några försök. Luta dig bakåt och försök ta sikte på landningen så fort du kan i snurren. Tänk inte för mycket på vad du ska göra då går det åt helvete! Gör det bara!

kraschad backflip.
killen har helt rätt, man ska aldrig tänka på vad man ska göra. då går de åt helvete. man ska veta vad de är man ska göra, sen ska man bara göra de..börjar man fundera i luften lr sista metern på kicken har du en garanterad klota...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp