Krossade hälar ?

Anton_F

Medlem
Krossade hälar ?
Tjo tjo

Jag var uppe i Trysil nu under sportlovet och körde lite. Dan innan jag skulle åka hem så körde ja i parken och hoppade alldeles för långt å plattlandade från typ 3-4 meter, de kändes som om hela fötterna å benen trycktes ihop och att ja halverade min kroppslängd. Men jag kunde iallafall åka tillbaka till stugan, jag tänkte att de går väl över. Men nu, 3 dar senare så känns de fortfarande ganska mycket i mina hälar, och det är svårt å gå.
En polare sa att ja kanske har krossat hälarna eller nått inuti dom, kanske är de så?

Är det nån som vet om detta går över eller är de lika bra å gå till en läkare ?

Krossade hälar ?
Kan väl vara en spricka eller nåt. Men det kanske inte är säkert att skelletet är skadat utan själva "köttet" som tagit stryck.

Krossade hälar ?
du har fömodligen punkterat slemsäckarna i hälen.man kan beskriva de som om du har fått blåmärken inuti hälarna som inte syns...
de brukar gå över efter typ 1-2 veckor.

Krossade hälar ?
A_Hebbe sa:
du har fömodligen punkterat slemsäckarna i hälen.man kan beskriva de som om du har fått blåmärken inuti hälarna som inte syns...
de brukar gå över efter typ 1-2 veckor.
Okej, men ska ja gå på kryckor den tiden eller går de bra å belasta hälen ändå?

Krossade hälar ?
Krossat hälarna har du inte gjort, hade du gjort det hade du haft bra mycket ondare. Jag krossade min häl för snart 2 år sen, foten såg ut som en stor bulle och jag skrek av smärta.

Dock skadar det inte att åka till en doktor eller sjukgymnast. Sjukgymnaster är duktiga på sånt.

Krossade hälar ?
Jag gjorde nåt liknande för 3 år sen och då kunde jag inte åka nåt mer på den säsongen typ, fast det var bara nån vecka kvar så det gjorde inte så mycket:)

Senast ändrad:
Krossade hälar ?
Kom lite kort på ett hopp förra året vilket slutade i en rejäl smäll..
Jag fick en spricka lr nåt annat roligt som jag inte riktigt kommer ihåg vad det var i hälen, resulterade i lindad fot och kryckor i 2veckor.

Men som folk säger, skadar ju inte att gå till en doktor.

Krossade hälar ?
det er jo bare å dra til legevakta og sjekka, hvis foten din ikke føles grei. det er gratis før barn og skolungdom. men du har nok ikke knust hælen.

Krossade hälar ?
köp spk pjäxor..dom har inbyggd häldämpning för overshoots.. asbra.. då slipper man smärtan i hälarna vid plattlandningar

Krossade hälar ?
Jag har gjort samma sak i år då jag fick motvind och plattlandade, det läker på en vecka.
Mitt råd är att du tar det lugnt och undvik att gå hur mycket du kan.

Avvakta med läkare, sådanhära skador läker relativt snabbt.

Krossade hälar ?
ahha exakt samma sak hände mig i bjurs. För jävligt att trycka ner fötterna i ett par grillor på skolträningen dagarna efter ahahha

Krossade hälar ?
Heelbruce kallas det på skateboard när man åker och får ont i hälarna, men det uppkommer inte av endast en smäll så som jag har fattat det Men när jag fick det så fixade jag såna här gele häl in lägg och jag kunde skejta samma dag igen.

Det kanske hjälper till lite, och KÖP es insole 3 sulorna, dom är sjukt nice och hjälper nog till vid sådana skader.

http://streetlab.nu/product.php?pid=2079

!!!!

Krossade hälar ?
du har inte krossat hälarna, tro mig. min bror gjorde det och han gallskrek i 2 minuter fick åka ambulans, operera direkt osv.. alltså han krossade själva hälbenet, enligt läkaren en av dom allvarligaste frakturerna förutom rygg nacke osv..

Tillbaka
Topp