l

l
Frågan är lite.. Är det för sent att börja om man är 15år:

Absolut inte, allt handlar om att ha roligt så hur bra man egentligen blir har ingen betydelse. Kolla Colby west som började åka på riktigt för ca 5-6 år sen och som nu tillhör världseliten.

En annan fråga är om det är någon idé att inhandla ett par twintips, pjäxor om man bor i stockholm:

I stockholm finns en del backar som har park osv. Hade jag varit i din sits så had ejag tyckt dte hade varit värt att skaffa utrustning.

Hur gör ni som bor i stockholm för att åka mycket? Vart är det "värt" att åka över helger:

Bor tyvär ej i stockholm så jag kan inte svraa på denna.

En sista fråga också. Ska fixa lite nya schyssta kläder till vintern. Vart finns det snygga/bra kläder i lite mindre storlekar:

Kolla in junkyard.se boardstore.se alpingaraget( har markbutik i sthlm) eller varför inte kolla i dina lokala sportaffärer dom brukar ha bra grejer...

Hoppas du fick svar :)

l
Som alla andra har sagt: Det är aldrig försent att börja !
Det kvittar om du är 15 eller 40 bara du brinner för det du gör och tycker att det är roligt så brukar det mesta fixa sig.

l
Sååååklart att de inte är för sent mannen! Bara du har kul och åker mycket så kommer du utvecklas. Jo du borde skaffa utrustning, för stockholm har ju flottsbro å hammarbybacken , Rätt hyffsade "park" backar.

Kör på och ha kul

l
Dagens i-landsproblem: Är det försent att börja jibba om man är 15 år?

Joo du borde skaffa utrustning, ni i Sthlm har bättre och fler backar än många orter norröver som t,ex Luleå.

Senast redigerad av en moderator:
l
1. man kan tvivla på att börja om man är runt 60+
2. Man ska köpa utrustining vart man än bor, har inte hyrt sen jag var 11 men jag kommer ihåg att det var en hemsk upplevelse
3. jag bor i stockholm och det e tajt med snön här, flottsbro öppnade aldrig, hammarby va öppen i 2 dagar men väsjö va öppen ett tag fast inte bästa snön. Det här året kan man satsa på dalarna eller något på helger för rommes parker gör mig gråtfärdiga, kungsberget har jag hört har en helt ok park, kör på den 08/09 det är relativt nära

l
klart de inte är försent!

om du vill hinna åka mycket så satsa på att åka iväg på helgerna!
som milloffen skrev är de nära till Kungsberget, å dom har en riktigt bra park! går bussar dit från sthlm över dagarna tror jag.. så de kanske är nått?

klart värt att köpa grejjer, dom blir inte så glada om du railar med hyrskidor direkt..
jag fick åka hyrskidor en vecka i vintras pga att mina andra skidor gick sönder, de va den sämsta veckan på hela vintern, svårt som fan att hoppa och raila om man inte har dom grejjerna man är van vid, så köp dig ett par.. dom behöver inte vara jättedyra ju, allt är bättre än inget! :)

lycka till med jibbandet!

l
testa ocksa ekebyhovsbacken pa ekero, dom har haft en mindre park de senaste aren, perfekt for en nyborjare! du far val hoppas pa mer sno iar an forra aret for da oppnade inte ens backen.

l
Tack för alla svar! :)
Ska kolla runt lite efter utrustning. Som några skrev, det blir nog en del kungsbacken sen när vintern kommer.

Två saker till.
Hur gamla var ni när ni började "jibba"?
Är det mycket svårare att komma runt på skidor än på studsmatta om man gör b-flip?

Tack igen.

l
hermis sa:
Ska kolla runt lite efter utrustning. Som några skrev, det blir nog en del kungsbacken sen när vintern kommer.

Två saker till.
Är det mycket svårare att komma runt på skidor än på studsmatta om man gör b-flip?

Tack igen.
jag började "jibba" den gångna säsongen och åker väl ungefär 2 veckor om året.

backflip på skidor är ungefär samma känsla som på studsmatta, testa gärna i ett offpisthopp som du har byggt själv. Så länge du inte tvekar så blir det nog inga problem att komma runt

Lycka till med allt i fortsättningen :)

l
Kinkan sa:
hermis sa:

Två saker till.

Tack igen.
jag började "jibba" den gångna säsongen och åker väl ungefär 2 veckor om året.

backflip på skidor är ungefär samma känsla som på studsmatta, testa gärna i ett offpisthopp som du har byggt själv. Så länge du inte tvekar så blir det nog inga problem att komma runt

Lycka till med allt i fortsättningen :)
okey, tack :)
mm, det var så jag tänkte. Att bygga ett hopp med en landing i lössnö, det borde inte vara några problem att tveka, landningen är ju mjuk? ;)

l
för sent när man är 15??du är ju fortfarande ett barn ju.
dessutom är det egentligen aldrig för sent, huvudsaken är att man har kul.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp