lackera om brädan

lackera om brädan
Hittade inget :O Jag letade på de flesta tänkbara ställen som clas olssons och flûgger färg. Kan ni ge exakt namn på ställen som det finns på?

lackera om brädan
Var itne på biltema. Kollade dock på deras hemsida och hittade inget..

Till er andra så menade jag inte internetbutiker utan butiker som tex biltema

lackera om brädan
Den suger ju :P
1. Till skillnad från vår folie så levereras kontaktfolien utan appliceringstape. Det innebär att när man stryker på folien med hjälp av en skrapa så repar du upp hela folien.
2. Det finns ingen garanti att färgen tål vatten, vind och solljus. Dekalarts folie är en 7-årig folie, det innebär att färgen inte ska blekas eller tappa färg på 7 år.
3. Kontaktplast är inte en gjuten folie. Med gjuten folie innebär att den klarar av att fästas runt hörn och i väck. Den sitter även bra i kanter. Framför allt i avrundade hörn. Den är lättare att applicera.

lackera om brädan
Okej, och hur kan du garantera att det är lättare att applicera? får man mindra luftbubblor osv när man sätter på folien än kontaktsplasten?

lackera om brädan
Det blir mycket mindre luftbubblor om man använder appliceringstape. Plus att folien och brädan under inte repas när man sätter dit den, som den gör med kontaktplast. Kontaktplasten fäster ju som sagt inte lika bra i hörn och kanter som våran folie gör. Om kontaktplast hade varit lika bra hade vi såklart sålt den :)

lackera om brädan
Okej :P Men jag har faktiskt tänkt köpa en folie, fast jag har inte tillärckligt med pengar just nu..
Men hur applicerar man folien? Men vatten under eller bara drar man på det? Är det svårt att få ut luftbubblorna om det uppstår? Och om det blir kanter, vad gör jag då?

Tack för din uthållighet :P

lackera om brädan
blev j*vligt snygga resultat! men hur bra håller det? Ni nämnde att man skulle man inte skulle använda en bilfönsterskrapa för att den skulle repa så mycket, tänkte om man tex kraschar och på nåt sätt lyckas få en stubbe eller dylikt på ovansidan av brädan repar man då igenom kontaktplasten så man ser original ytan eller blir det bara en repa som sätter sig på kontaktplasten?

lackera om brädan
BesteN sa:
blev j*vligt snygga resultat! men hur bra håller det? Ni nämnde att man skulle man inte skulle använda en bilfönsterskrapa för att den skulle repa så mycket, tänkte om man tex kraschar och på nåt sätt lyckas få en stubbe eller dylikt på ovansidan av brädan repar man då igenom kontaktplasten så man ser original ytan eller blir det bara en repa som sätter sig på kontaktplasten?
talar du om vanlig kontaktplast eller om dekalart's snowboard-folie?

lackera om brädan
Vi testade faktiskt hur folien repas i helgen. Drog med kniv på den och så. Och det fungerar faktiskt som ett skydd mot brädan. Beror ju iofs på hur hårt man drar och så.

Men det är inte så att om man repar lite så fläks hela folien upp. Så funkar det inte.

lackera om brädan
om man har en blank bräda, å vill sätta på pimpmyboard folien. måste man då slipa ner ytan eller fäster de ändå???

lackera om brädan
jag köpte lite plast på pimpmyboard... sen gick jag till SKYLTPRODUKTION här i borås.. de gör sånna grejjer på skyltar och bilar etc... sätter jätteklistermärken på vad som helt..

jag pröjjsade 300 spänn å tjohej så såg min bräda jäävligt proffsig ut..

helt svart med två jätte klibbor i topp och tail.. burtonloggan och en analoglogga i vitt..

sweeet

/Pinn

Tillbaka
Topp