Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du där?Hasse_Lindborg sa:Inte vet ja men jag fyller dagligen på kort som inte kommer från Funäsdalen med skiddagar så folk kan åka med deras befintliga kort men Tomtefar vet säkert bättre än de som bygger maskinerna och visar oss hur man gör.
Det går så klart inte. Du måste ladda kortet i systemet du skall åka iTomtefar sa:Edit: Missupfattade kanske den ursprungliga frågan då jag trodde det handlade om att ladda kortet i Österrike och åka med laddningen i Sverige.
Så länge det inte är aktivt på den person kan du ju inte åka dit på missbruk. Men du kan ju inte ladda ett kort i som är i bruk så jag ser inte problemet då?zantarf sa:Åker du på en skistaranläggning och använder ett kort som någon tidigare brukat kan du få 1500kr i böter.
Detta ifall tidigare brukar fått sitt namn inlagt i databas. Fyller du på kortet kan du be dem "nolla" kortet utan kostnad. Väldigt sällsynta problem, men jag fick info för några dagar sedan i en skistaranläggning.
Och nej, alla kort funkar inte överallt.
Stackars databas...Tomtefar sa:Är mycket skeptisk till detta då jag tror själva laddningen ligger i en databas i skidsystemet och inte i kortet. Kortet är bara ett id-kort (RFID)
Så hade iaf. jag gjort systemet, men det har jag inte....