Laga ovansidan av skidorna

John_S

Ny medlem
Har ett par gotama som efter x antal ihop stötningar har slitits på kanterna av ovansidan. Inget är trasigt men kanten har ruggats så mycket att jag får glasfiberstickor när jag bär dom och det är inte så bekvämt. Har slipat dom med våtsandpapper men nu vill jag lägga på något som skydd annars kommer det antagligen vara tillbaka likadant efter några dagar.
Så vad lägger man på? Har hört något om epoxi men inget jag fått klart för mig att man ska använda.

ja, detta är väl völkl i ett nötskal. har också hört talas om epoxy, men har aldrig provat själv, så ska följa denna tråd med intresse! :)

Ett alternativ kan vara flygplanstejp eller vad tusan det heter... Extremt slittålig tejp som eg. är till för att tejpa vingkanter. Finns folk som använder till cykling, motrcyklar och lite allt möjligt som inte skall repas. Sidewalls lär nog inte vara något problem!

som ovan nämt tror jag att epoxy är ett bra alternativ. de är ett tvåkomponentslim som man köper på vilken järnafär som helst. blanda ihop med en lite spik eller vad som, sen är det dax att kladda på det där man har problem! har själv aldrig använt detta på skidor men använde det som gäng låsning på skruvar när jag bytte spännen på mina pjäxor. funkat hur bra som helst. lycka till!

Tvåkomponentsepoxy is the shit! Funkar mkt bra till glasfiber. (Funkar för övrigt till allt...)
Spackla bara det utsatta området med lite epoxy så är problemet löst.

(Tänk på att epoxy tar tid att härda och kan rinna under tiden. Torka inte laggen stående, utan låt dem ligga så rinner det inte.)

Tillbaka
Topp