Laga pjäxor?

• Trådstartare Trådstartare user133436
  • Start datum Start datum
U

user133436

Guest
Laga pjäxor?
Hallå freeride. I helgen när jag var och åkte lite lössnö så upptäckte jag en spricka i mina pjäxor. Pjäxorna är ett par FT Booters 11/12 och inte speciellt hårt använda (ingen aggressiv åkare här).
Sprickan är 10 cm lång och sitter framför tungfästet och sulan. Sprickan sitter på höger sko. Är det någon som vart med om något liknande? Kan dessa repareras utan att behöva bytas ut? Känns lite onödigt att byta redan, de är knappt ett år gammla. Bilder kommer sen

Kom med förslag!

Laga pjäxor?
Att en pjäxa spricker utan att ha blivit utsatt för en rejäl smäll är inte ok och därmed en solklar reklamation utifrån "fel i vara". Jag har en kompis som fick helt nya för en liknande skada så om du har tur behöver du inte ens bråka för att få rätt...

Laga pjäxor?
Fick en rejäl spricka i ett par Salomon...yappa yappa ngt, som gick sönder efter en veckas åkning. Reklammation på en gång. De ställde inte ens några frågor.

Laga pjäxor?
Kommer Bild snart, Kommer dock åka på dem helgen (Premiär i backen, ffs!)
Förstår dock inte att de hållt fint förra säsongen för att sedan spricka i början på denna :o
Ska maila några bilder till Länna Sport och se vad de säger.

Laga pjäxor?
Jag fick utan minsta tvekan ett par nya Tecnica med något som i alla fall låter som en liknande skada efter 8(!) års användning för några säsonger sedan. "Det ska inte hända ens efter 8 år", sa Tecnicakillen och lät mig välja vad jag ville i sortimentet. Att jag sen inte fick ordning på den nya pjäxan utan fick köpa nytt året efter är ju en annan historia. Hade pjäxan varit ett år gammal hade det varit en solklar reklamation. Nu blev jag mycket överraskad över erbjudandet, och hade kanske i bästa fall hoppats på att få lite rabatt på ett par nya.

Laga pjäxor?
Håller med om att det borde vara en reklamation men holy shit vad slitna de är efter en säsong, vad gör du med dina pjäxor?

Laga pjäxor?
Shit va slitna ... Mina 4 år gamla Fulltilt Hotdogger är fan fräshare :S Men det är förmodligen en reklamation även om du sparkat sönder dom och säger att det blev så av en toebang ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp