Läget i Stockholmsbackarna!

JWahlgren

Ny medlem
Ändrar tråden lite till att man kan skriva hur det ser ut parkmäsigt i dom olika Stockholmsbackarna.
Väsjöbacken har för dom som inte vet öppnat hela anläggningen och dom har en downbox och en downrail med sidekickar och ett hopp med en platå på kanske 7-8 meter skulle jag tro.
Vo bra om folk kunde skriva hur det såg ut i dom andra backarna!

peace

Senast ändrad:
Sorry om jag tar lite av den här tråden, men jag undrar även hur hammarby var! Om dom hade nått hopp eller rails, men jag undrar också hur väsjö var!

Kom nyss från väsjö. De har ett bra hopp, kanske 10 m platå eller något, det var mycket bättre än förra året, kicken var bra och sådär. det fanns två rails/boxar. hellyhansen räcket och flatboxen, båda med sidekickar

kollar man på webbkameran på väsjö ser man att hoppet är typ som förra året och att det är några rails framme....
har tyvärr inte vart där idag så vet inte om det stämmer ...men ska dit i morgon iaf

De e galet najs nu hoppet har typ 10 meters plåta sen så står helly hansen railet och flat boxen uppe.

aah det fanns ett hopp, va fan bra gjort:) kanske inte 10 meter plat¨å då men;) det gick o köra i:D sen down räcket o downbox
jag vill också veta om hammarby!!

Fyfan vad glad jag blir! Väsjöbacken har öppnat, hammarby med. Och Flottsbro öppnar på lördag. Det blir nog en bra vinter iår trotsallt!

Nice med hopp i väsjö MEN!! var det en massiv liftkö eller var den något så när okej?

Senast ändrad:
Hammarbybacken hade lilla butterboxen framme, utöver det ingenting. De skulle förmodligen sätta upp fler boxar/rails över natten

Väsjö

nu är kinkboxen, lilla kinkrailet uppsatt i parken och det 2:a raka 8meters uppsatt till höger om "pipen". Mailboxen kommer snart upp. Lite slip och svets kvar innan den e fresh igen.

så setup to date:
Big Jump ~8
8m downrail m. sidokickar
6m downbox m. sidokickar
10m A-framebox
8m flatrail m. kick framför
5m flat-down kink m kick framför

på G.
stora regnbågen
mailboxen
lilla flatrailen

Flottsbro har alla backar öppna och parken är under uppbyggnad. Ett par rails och blåa hopp finns redan uppe.

Hammarbybacken har delvis öppna backar. Än så länge så finns det bara rails och inga hopp.

SverigeTomten sa:
Flottsbro har alla backar öppna och parken är under uppbyggnad. Ett par rails och blåa hopp finns redan uppe.

Hammarbybacken har delvis öppna backar. Än så länge så finns det bara rails och inga hopp.
??? dom har 2 hopp och en box

Skulle kunna tänka mig att Väsjöbacken är hetaste stället att vara förtillfället. Hoppet är sjuuukt smoth, och som Erik_Nordin sa så verkar det som dom har fått upp en massa rails och boxar också! Verkar som det är dit man ska fara en liten tid framöver!

det där gick inge bra skrev fel sorry...

Senast ändrad:
Bruket har fått upp lite fler rails nu.
9m rainbow box, 6m flat box, 8m flat box, 10m down-flat-down rail. Hoppet har 2 kickar.
mer info och webbkamera http://www.jakfreeride.se

Bilder:
dsc_0570.jpg

dsc_0589.jpg

dsc_0588.jpg

dsc_0585.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp